Velké sedmimístné SUV s akumulátorem o kapacitě 13,8 kWh nabídne na jedno nabití ekvivalentní čistě elektrický dojezd (EAER) až 57 km (podle WLTP). Při jízdě v městském provozu pak dojezd na jedno nabití před spuštěním přeplňovaného benzínového motoru činí dokonce až 70 km (cyklus EAER city).
Majitelé tohoto modelu budou oprávněni využívat novou značkovou službu KiaCharge. Ta zpřístupňuje celoevropskou integrovanou síť veřejných nabíjecích stanic, čítající přibližně 160 tisíc nabíjecích míst, k jejichž používání stačí jediná karta nebo mobilní aplikace.
Pod kapotou Sorenta Plug-in Hybrid pracuje přeplňovaný motor 1,6 litru T-GDI, jenž disponuje nejvyšším výkonem 180 k a točivým momentem 265 Nm. Ve spojení s elektromotorem o výkonu 67 kW a točivém momentu 304 Nm pak nabídne kombinovaný maximální výkon 265 k, resp. točivý moment 350 Nm, čímž se toto provedení stává nejvýkonnějším zástupcem řady Sorento na evropském trhu.
Spalovací motor a elektromotor spolupracují s lithium-iont polymerovým akumulátorem o vysoké kapacitě 13,8 kWh. Na delších trasách pak hnací ústrojí využívá kombinaci elektrického pohonu a spalovacího motoru. V závislosti na jízdních podmínkách se hnací moment posílá na přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky.
O stavu hnacího ústrojí informuje řidiče 12,3″ plně digitální přístrojový štít. Majitel vozidla tak může snadno sledovat stav nabití akumulátoru a toky elektrické energie i hnacího momentu od benzínového motoru v rámci celého systému pohonu. Hledání nejbližších nabíjecích míst usnadňuje 10,25″ dotykový displej infotainmentu, spojený s technologií palubní konektivity Kia ‚UVO Connect‘.
Elektromotor je uložen mezi spalovacím motorem a převodovkou; uvedené řešení bylo možné použít díky čisté zástavbě kompaktnějšího přeplňovaného motoru pod kapotou. Akumulátorový modul je zabudován do prostoru pod sedadlem řidiče a předního spolujezdce. V případě uspořádání s pohonem všech kol má akumulátorový modul tvar ‚sedla‘ a je vložen přes horní část hnacího hřídele.
Palivová nádrž o objemu 67 litrů se nachází pod podlahou v místě pod druhou řadou sedadel, zatímco palubní nabíječku o výkonu 3,3 kW najdeme pod zavazadelníkem.
Vůz se tento týden začal vyrábět v korejském závodu Kia ve Hwasungu. Počátkem roku 2021 se začne prodávat napříč evropskými trhy, přičemž na všechna provedení se bude vztahovat sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů. Ta se vztahuje i na elektromotor vozidla a akumulátorový modul.