V roce 2010 uvedl Nissan na evropský trh kompaktní crossover Juke. Na trhu do té doby neexistoval žádný podobný vůz. S jeho odvážným, osobitým designem, který kombinoval energičnost a sportovnost, vytvořil pro zákazníky alternativu k tradičním možnostem.
V následujících letech prodeje tohoto modelu výrazně překonaly původní očekávání společnosti Nissan. Navzdory tomu, že po něm přišlo mnoho konkurentů, zůstal vůz v tomto segmentu trhu referencí a celkově se prodalo se přes 1,5 milionu vozů tohoto modelu do října 2019, kdy dorazila druhá generace.
Nejnovější generace modelu si zachovává mnoho atributů, které definovaly jeho předchůdce, ale má poskytovat více prémiovosti, konektivity a zážitků z jízdy.
Na oslavu 10. výročí radikálního a průkopnického modelu si protagonisté, kteří hráli klíčovou roli při jeho navrhování, vytváření a rozvíjení, tento proces připomínají svými vlastními slovy.
Alfonso Albaisa, toho času VP Nissan Design Europe, dnes Senior Vice President pro globální design, Nissan Motor Co Ltd.:
Bylo to bezprecedentní. Neexistoval žádný odkaz, na základě, kterého bychom mohli pracovat, ale zárodky kreativity se objevily poměrně rychle a výrazně hned z počátku. Věděli jsme, že chceme vytvořit něco zcela odlišného, a nejen menší verzi modelu Qashqai. Abychom si vyzkoušeli neznámé vody chystaného designu, představili jsme v roce 2009 koncepční vůz Qazana, a všechny reakce potvrdily náš instinkt. Díky odvážnému designu jsme vytvářeli novou automobilovou kulturu pro něco dosud nevyzkoušeného. Byli jsme svědky zrodu a vývoje této kultury. Při zkoumání tohoto neznáma jsme pociťovali velkou porci vzrušení a očekávání napříč celou společností Nissan.
Emanuele Berlenghi, toho času regionální produktový manažer pro Juke, Nissan Europe, dnes produktový marketingový ředitel, Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co.:
Úspěch modelu Qashqai dodal společnosti Nissan v Evropě jistotu být v otázce modelu Juke velmi odvážnou. Při vývoji produktu jsme měli větší volnost. To byl výchozí bod. Řekli jsme si, že bychom se měli snažit opakovat úspěch modelu Qashqai, nyní v segmentu B-SUV. Všichni jsme se ale shodli, že bychom neměli dělat jednoduchou repliku. Celá výzva pro evropský tým spočívala v znovuobjevení myšlenky a uvedení nového návrhu na trh.