Právě představená verze Tarraco FR přichází s exkluzivním vzhledem exteriéru a interiéru, specifickým nastavením podvozku a nabídkou výkonných a hospodárných motorů. Tarraco FR vyráběné v německém Wolfsburgu tak vychází vstříc poptávce zákazníků po vozech SUV se sportovním duchem.
Vůz se v tomto stupni výbavy odlišuje specifickou maskou chladiče v odstínu šedá Cosmo s logem FR, exkluzivním zadním difuzorem, sportovním zadním spoilerem a zadními LED světly coast-to-coast v celé šířce zádě. Součástí stupně výbavy FR je také nejnovější generace informačních a zábavních systémů, která zajistí cestujícím spojení s okolním světem.
Změny však nejsou jen estetické. Tarraco FR těží také ze sportovního nastavení podvozku s adaptivními tlumiči DCC (Dynamic Chassis Control). Podvozek je dokonale sladěn s řadou nabízených motorů. Modelová řada nyní zahrnuje nový motor TDI o výkonu 200 k, ale zákazníci mohou objednávat také další motory dodávané doposud pro model Tarraco. Zážehové jednotky TSI jsou k dispozici se zdvihovým objemem 1,5 nebo 2,0 litru a rozsahem výkonů od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k). Z portfolia vznětových motorů pro model Tarraco jsou pro verzi FR vyhrazeny dvě jednotky 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) nebo 147 kW (200 k). Od začátku roku 2021 bude Tarraco nabízeno také s externě nabíjitelným hybridním pohonem, který kombinuje zážehovou jednotku TSI s elektromotorem a sadou lithium-iontových akumulátorů.
Vůz obdržel také nový dotykový modul (standardní výbava ve všech stupních výbavy), jímž se ovládají veškeré funkce automatické klimatizace (včetně vyhřívání sedadel). Kromě dotykových tlačítek se používají osvětlené dotykové posuvníky k nastavení rychlosti ventilátoru a teploty.
Výbava modelu FR zahrnuje nejnovější generaci informačních a zábavních systémů včetně nového navigačního systému s větším, 9,2“ displejem, který optimalizuje zpětnou vazbu pro řidiče a konektivitu pro cestující. Systém Connect s přehlednějším zobrazováním na větší ploše podporuje intuitivní ovládání nejen uspořádáním ovládacích prvků, ale také snadnější uživatelskou interakcí prostřednictvím hlasového ovládání s rozpoznáváním hovorové řeči. Uživatelé tak mohou vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem pomocí obvyklých hlasových povelů – systém reaguje po vyřčení jednoduché fráze „Hola Hola“. Kromě toho se mohou opravovat nebo odkazovat na předchozí povely. Se systémem Full Link mají uživatelé přístup ke svým digitálním životům bez ohledu na zařízení, které používají, a to prostřednictvím uživatelských rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto).
K první jízdě jsme dostali vůz s novou jednotkou 2.0 TDI a výkonem zvýšeným na 147 kW (200 k) a maximem točivého momentu 400 N.m (nahrazuje dosavadní motor 2.0 TDI s výkonem 140 kW/190 k), který je k dispozici výhradně s pohonem všech kol 4Drive a novou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Jedná se přitom o dvouspojkovou převodovku typu DQ381. Krátký test zahrnoval cca 340 km a při jízdě po městě jsme dosáhli spotřeby 6 litrů, ostrá dálniční jízda pak znamenala cca 7,5 litru na 100 km. Bohatě vybavený model má cenovku přes 1,3 mil. Kč.