Skupiny PSA a Total/Saft podepsaly dohodu o vytvoření společného podniku ACC. Generálním ředitelem firmy ACC odpovědným za její založení a vývoj byl jmenován Yann Vincent, předsedou představenstva se stal Ghislain Lescuyer. Oba partneři tímto spojením vytvářejí globální subjekt zaměřený na vývoj a výrobu baterií pro automobilový průmysl s cílem přinášet výsledky na nejvyšší světové úrovni, a to už od roku 2023.
Total/Saft vloží do společného podniku své odborné znalosti v oblasti výzkumu, vývoje a industrializace a skupina PSA své znalosti automobilového trhu a zkušenosti s velkosériovou výrobou. Středisko výzkumu a vývoje v Bordeaux a pilotní závod ve francouzském Nersacu již vstoupily do počáteční fáze, která umožňuje vývoj nových, vysoce výkonných technologií lithium-iontových článků. Po ukončení této fáze výzkumu a vývoje se plánuje zahájení sériové výroby ve dvou „GigaFactories“, ve francouzském Douvrinu a poté v německém Kaiserslauternu.
Cílem tohoto projektu je:
- Reagovat na výzvy přechodu na nové zdroje energií snížením ekologické stopy vozů v celém hodnotovém řetězci ve snaze nabídnout čistou a dostupnou mobilitu,
- Vyrábět baterie pro elektrické vozy, které budou na nejvyšší technologické úrovni z hlediska energetické náročnosti, dojezdu, doby nabíjení a uhlíkové stopy.
- Vyvinout výrobní kapacitu nutnou pro schopnost reagovat na růst poptávky po elektromobilech na evropském trhu, který by měl podle odhadů dosahovat do roku 2030 kapacity 400 GWh baterií, což je patnáctinásobek současného trhu.
- Zajistit výrobní nezávislost Evropy jak při vývoji, tak při výrobě baterií s počáteční kapacitou 8 GWh, do roku 2030 by měla obě výrobní místa dosahovat kumulativní kapacity 48 GWh. To bude odpovídat výrobě 1 milionu elektromobilů ročně, tj. více než 10 % evropského trhu.
- Získat pozici zásadního subjektu na trhu zajišťujícího dodávky pro výrobce elektromobilů.
Projekt získal finanční podporu francouzských a německých úřadů ve výši 1,3 miliardy EUR. Obdržel souhlas evropských institucí, jakožto důležitý projekt společného evropského zájmu (Important Project of Common European Interest IPCEI), což svědčí o jeho strategickém významu pro přechod mobility na nové zdroje energií. Celý projekt představuje investice ve výši více než 5 miliard EUR.