Na české silnice vyjel v červnu nový elektromobil. Zcela bez emisí se totiž nyní nabízí novinka značky DS. A podle názvů výbavy So Chic a Grand Chic je jasné, že kromě odpovědných ekologicky naladěných řidičů osloví také milovníky stylu a komfortu.
Platforma CMP skupiny PSA dává příležitost postavit vůz pro jakýkoliv druh pohonu. Malý crossover DS 3 Crossback (na délku měří pouhých 4,1 metru) tudíž může kromě spalovacího motoru pohánět také elektromotor o výkonu 100 kW, který napájejí baterie s kapacitou 50 kWh umístěné pod podlahou. Díky tomu by mělo auto dojet na jedno nabití vzdálenost 320 kilometrů.
Jak se liší od konvenčního modelu? Především matně chromovanou maskou chladiče s šedočernou mřížkou, odlišně tvarovaný je zadní nárazník. Poznáte ho také podle emblému e-Tense a speciálně pro tento model byl přidán do nabídky nový odstín laku Cristal Pearl. Zajímavé je, že vnitřní prostor ani zavazadelník nejsou zmenšeny oproti konvenčnímu modelu.
Uvnitř nejsou odchylky od vozu se spalovacím motorem moc nápadné, několik jich tu ale najdete. Hlavní je na centrálním displeji, kde přibyla stránka s ukazateli elektrického režimu. V kapličce přístrojů se promítají další důležité údaje o jízdě – zda jedete v úsporném režimu, rekuperujete energii při brždění, či právě vaše dynamická jízda odebírá více energie. Důležitým údajem je stav baterie, který se udává v procentech, a k tomu zbývající dojezd, kalkulovaný podle předchozí historie jízdy.
Jízdními vlastnostmi by novinka neměla nijak zaostávat za modely se spalovacím motorem – například z nuly na stovku zrychluje za devět sekund. Elektromotor, který vůz pohání, má výkon 136 koní a disponuje maximálním točivým momentem 260 Nm. Můžete volit mezi třemi jízdními režimy – sport, kdy je výkon na 100 kW, Normal, který odpovídá běžné jízdě, a maximální výkon je na 80 kW, a úsporný Eco režim pro co nejdelší dojezd, kdy operujete s výkonem motoru 60 kW. Podle volby režimu se také mění nejvyšší rychlost od úsporných 95 km/h přes běžných 130 km/h až ke sportovním 150 km/h.
Specialitou je tzv. režim Želva, který si nemůžete vybrat, ale auto se do něj samo přepíná v okamžiku, kdy kapacita baterie klesne pod 10 procent, což odpovídá cca 30 kilometrům dojezdu. V této chvíli také navigace začne nabízet trasy k nejbližším dobíjecím stanicím. Tam vás potom čeká různě dlouhá doba nabíjení podle výkonu příslušné stanice. Baterie umožňuje nabíjení výkonem až 100 kW a za takových okolností by se mělo 80 % dobití dosáhnout za půl hodiny. Možností je i domácí zásuvka, kdy to do úplného nabití trvá 24 hodin, dojezd 50 kilometrů dobijete za pět hodin. Přes Wall Box s palubní nabíječkou 11 kW nabíjíte do úplné kapacity za 5 hodin a 15 minut či jednofázovým proudem za 8 hodin.
DS 3 Crossback e-Tense pořídíte za cenu 995 000 Kč, v nejvyšší výbavě Grand Chic za 1 075 000 korun.