Móda SUV kombinovaných s tvary kupé už si podmanila celou automobilovou sféru a tento trend se promítl i do nabídky značky Mercedes-Benz. Jako první si jej vyzkoušelo velké GLE, v roce 2016 pak následovalo menší GLC. Ještě před faceliftem jsme jej vyzkoušeli v nejvyšší výkonové verzi jako model AMG 63 S.
GLC kupé jsme poprvé testovali v dieselové variantě s výkonem 204 koní, což sice není málo, v porovnání s brutálním osmiválcem, který má sílu více než dvojnásobnou, to byl ale učiněný beránek. AMG model je ostatně divoký již od pohledu – má ostré tvary nárazníku, mohutné otvory sání, černé doplňky a přední mřížka se svislými lišty vypadá, že vás každou chvíli kousne. Černá kola obouvají úzké pneumatiky.
Interiér je laděný v čistě sportovním duchu – dynamická černá kůže na sedačkách ladí s karbonovými dekory na středovém panelu, kovové pedály se blýskají a na volantu nechybí AMG logo. Přístrojový štít se skutečnými ručičkovými ciferníky má rovněž sportovní grafiku, ukazatele mají šachovnicový podklad a tachometr končí hodnotou 320. Maximální rychlost je ovšem elektronicky omezena na 250 km/h. Dominantou středového panelu jsou tři vrtulovité výdechy klimatizace a nad nimi volně stojící displej infotainmentu. Další prvky pod nimi jsou spíš subtilní – dvě úzké lišty nabízejí ovladače klimatizace a multimédií. Níže na středovém tunelu je touchpad pro nastavení vozu a také navigace, rádia a dalších funkcí.
Modernizovaný model, který vstoupil na trh loni v březnu, se nabízel s motory ve výkonovém spektru od 163 do 258 koní, AMG verze ale v nabídce nebyla. Jaké tedy bylo loučení s tímto supervýkonným dravcem, který má pod kapotou 510 koní? Především si musíme uvědomit, že pohání auto, které sice měří na délku 4,7 metru, je ale skoro 1,9 metru vysoké. Zároveň ho z nuly na stovku vystřelí za 3,8 sekundy. Tohle auto jsme měli možnost vyzkoušet také v rámci Driving Academy na závodním okruhu, to ale bylo sucho a docela pěkné počasí. V době testu nejen sněžilo – sníh dokonce zůstal ležet a vytvořil nám opravdu originální cvičný terén. Režim Sport+ ke slovu nepřijde (Race už ani náhodou), budeme se muset spokojit se Sportem. I tak to asi bude klouzat, bohužel si neužijeme mohutný sound výfukové soustavy, která ve Sport plus režimu mohutně prská, hřmí a burácí. Silný motor ale i při běžném režimu reaguje tak masivně na plyn, že po městě musíte na pedál našlapovat lehce jako kočka na střeše, jinak se nevyhnete poskoku na každé křižovatce. I na sněhu se ale dá s tímto GLC užít zábava, rozhodně ale na uzavřené trati bez překážek. Ve výsledku jsme ale během testu dosáhli spotřeby pod dvacet litrů, což docela překvapilo. Podle tabulek by v kombinovaném provozu měla být na hodnotě 10,7 l/100 km.
Nezapomeňme na sofistikované bezpečnostní technologie, kterými je auto prošpikováno, je ale fakt, že v případě testované motorizace jsou všechny tyto věci vedlejší, když vám do uší zaburácí plnotučný osmiválec. Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC byl podle ceníku platného v době testu k mání za cenu od 2 562 780 Kč.
Mercedes-AMG GLC 63 S kupé
motor: zážehový osmiválec 3982 cm3
výkon: 375 kW/510 k při 6250 ot./min.
točivý moment: 700 Nm při 1750 – 4500 ot./min.
rozměry: délka 4732 mm, šířka 1890 mm, výška 1602 mm
rozvor náprav: 2873 mm