V březnu se průměrná cena povinného ručení se držela na velmi obdobné úrovni jako v minulém měsíci a dosáhla hodnoty 6819. Koronavirová krize tedy dopad na průměrné ceny povinného ručení neměla. Za částku 6 819 korun bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, typický vůz, kterým jezdí české domácnosti.
„Měsíc březen nepřinesl výrazné navýšení cen povinného ručení u sledovaného vozidla a tím pádem ani nestoupla hodnota Broker Consulting POVIndexu. Mírné zdražení jsme zaznamenali v případě malého města velikosti Benešov u Prahy. V případě Prahy jsou ceny plus 10,8 procent a u malého města mínus 13,8 procent od průměru. Podíváme-li se však na průběh sledování, je zcela patrné, že oba měsíce jak březen, tak únor jsou hluboko pod hodnotami z října a prosince 2019, kdy byla hodnota POVIndexu nejvyšší,“ vysvětluje Jiří Váchal, analytik neživotního pojištění Broker Consulting.
I když na ceny povinného pojištění vliv korovavirus neměl, do segmentu auto-moto přesto zasáhl. Asi nejdramatičtěji patrný je dopad v oblasti cen ropy, které na světových trzích výrazně poklesly. Pro motoristy to pak znamenalo výrazné zlevnění cen benzínu a nafty v řádu jednotek korun na litr, které je českém trhu patrné již několik týdnů.
„Již v minulém POVIndexu jsme zmiňovali uzavření registrů vozidel, jež bylo prodlouženo do 30. dubna. Prodej nových vozů v autosalónech a ojetých vozů přes autobazary byl ale otevřen již 20. dubna. V tomto případě by převod vozidla měl být možný pomocí on-line formuláře dostupného na webových stránkách ministerstva dopravy. Nový majitel nesmí zapomenout na povinnost uzavřít povinné pojištění ihned po převodu vlastnictví,“ upozorňuje Jiří Váchal.
Broker Consulting POVIndex ukazuje průměrnou cenu za typické povinné ručení pro nový vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW. Typ vozu byl vybrán proto, že je typickým zástupcem vozů, které používají české domácnosti. Pojištění obsahuje nejvyšší možné krytí. Pojištění dostupná na trhu ale nemají úplně identický rozsah krytí. Vždy je potřeba posuzovat nejenom cenu, ale také rozsah benefitů (zejména asistenčních služeb) ve vztahu k potřebám řidiče (Jak moc jezdí? Jaké vzdálenosti? Jak si představuje servis od pojišťovny v případě nehody?). Rozdíly v pojištěních jsou například v limitech pro opravu na místě, v limitech pro vzdálenost hrazeného odtahu, případně v možnostech náhradního vozidla.