V březnu 1980 uvolnily modely kupé Renault 15 a Renault 17 místo pro novou řadu nazvanou Fuego; tyto vozy používaly platformu limuzíny Renault 18, kterou měly nahradit. Mělo to být kupé určené pro masový trh.
U automobilů Fuego nebyl pro označování poprvé použit systém číslic následujících za písmenem R a při propagaci těchto vozů byl kladen důraz na jejich mezinárodní charakter a dynamičnost. Jejich design vynikal originalitou a snažil se evokovat rychlost, dlouhé dveře usnadňovaly přístup cestujících k zadním sedadlům.
Renault Fuego si chtěl získat veřejnost bez ohledu na finanční možnosti jednotlivých segmentů, a proto byla tato řada tak široká, a to od základní verze TL až po model Turbo a zahrnovala různá provedení jako GTL, TS, GTS, TX, GTX a nechybělo ani provedení turbo diesel. Byl nabízen s motorem o objemu od 1 400 až do 2 000 cm3. Vlajkovou lodí byl model GTS, kterého bylo za pět let vyrobeno nejvíce z celkového počtu 226 000 automobilů.
Od roku 1982 byl Renault Fuego na základě smluv mezi automobilkami Renault a AMC prodáván na trhu USA. Tato verze má charakteristické nárazníky podle amerických standardů, světla a ukazatele zatáčení, ale také specifickou výbavu obsahující hliníková kola s pneumatikami Michelin TRX, elektricky ovládané plátěné střešní okno, centrální zamykání, klimatizaci a nádherné čalounění sedadel.
Víte, že…?
Renault Fuego z roku 1982 byl prvním automobilem s centrálním zamykáním. A jako první ze všech měl také ovládací prvky audiosystému umístěné na volantu.
Motor: 4válcový + turbo Garrett
1397 cm3 / 160 hp
Převod hnací síly:
na zadní kola
5stupňová převodovka + MA
Brzdy: 4x kotoučové
Rozměry:
- Délka: 3,66 m
- Šířka: 1,75 m
Hmotnost: 970 kg
Max. rychlost: 200 km/h