Lexus odhaluje své nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021. Přichází s dokonalejším propojením s řidičem, skvělými jízdními vlastnostmi, s nabídkou nových stylů a s modernizovaným multimediálním systémem.
Změny u LC 500 v modelovém provedení 2021 se odrazily v ostřejších jízdních parametrech. Za zmínku stojí zejména pokles neodpružené hmotnosti bezmála o 10 kg, kterého konstruktéři dosáhli úpravou prvků zavěšení kol včetně použití hliníkových spodních ramen, lehčích dutých stabilizátorů o jiném průměru a nového vysokopevnostního materiálu vinutých pružin. Lehčí je i konstrukce 21″ kol z kované slitiny (výbava na přání).
Po snižování hmotnosti se technici zaměřili na úpravy odpružení ve prospěch hladší a měkčí charakteristiky zdvihu s lepší zpětnou vazbou od povrchu vozovky. Elektronické řízení předních tlumičů má po úpravě delší zdvih a zároveň byla vylepšena tuhost dorazů propružení pro jeho celkově hladší chod. Díky vyšší tuhosti stabilizátorů na zadní nápravě se zlepšila odezva přední nápravy při nájezdu do zatáčky s lineárnějšími reakcemi na pokyny od volantu, opět v zájmu přímé zpětné vazby od povrchu vozovky.
S ohledem na co nejlepší ovladatelnost vozidla za středních až vysokých rychlostí byl systém řízení stability vozu (VSC) rozšířen o nový aktivní asistent zatáčení (ACA). Ten pomáhá lépe kontrolovat průjezd zatáčkou přibrzďováním vnitřních kol v závislosti na velikosti bočního zrychlení vozidla za působení vyšších sil příčného zrychlení (G) při dynamické jízdě.
Modernizace převodovky a hybridního pohonu
Lexus pro LC 500 přeprogramoval charakteristiku desetistupňové automatické převodovky Direct Shift s cílem zlepšit její reakce při běžném ježdění v pásmu, které technici označují jako „aktivní zóna“ – tedy obecně situace, kdy je škrticí klapka otevřena z 50 až 70 %. Převodové ústrojí Direct Shift dovoluje v daném pásmu zvýšit otáčky motoru pro intenzivnější pocit akcelerace před zařazením dalšího stupně.
Modernizace se dotkla i režimu podřazování u vícestupňového hybridního pohonu LC 500h. Systém nyní podřazuje na druhý (nikoli třetí) stupeň ve prospěch hladšího chodu a suverénnější akcelerace na výjezdu ze zatáček.
Design
Kupé LC je expresivním vyjádřením designu Lexus, zde v podobě nepřehlédnutelného rastru vřetenovité masky chladiče, protažené napříč celou přední partií vozu. Velká plocha skla v kombinaci s černými zadními sloupky vytváří efekt plovoucí střechy, zatímco chromové lišty na bocích svým tvarem připomínají křivky tradičního japonského meče katana.
Zadní skupinové svítilny světelným podpisem připomínají přídavné hořáky tryskových stíhacích letounů. Na přídi zaujmou nápadné ultra kompaktní LED světlomety se třemi zdroji a zhruba polovičními rozměry oproti tradičním světlům.
Jízdní výkony
Vidlicový osmiválec provedení LC 500 od prvního okamžiku stvrzuje svůj výkonový potenciál sytým zvukem, který je produkován systémem aktivního výfuku s variabilním účinkem. Motor disponující výkonem 464 k (341 kW) uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za necelé 4,7 s. Agregát 5,0 litru spolupracuje s desetistupňovou automatickou převodovkou Direct Shift, která po modernizaci zprostředkuje těsnější propojení mezi řidičem a jeho strojem.
Hybridní systém pohonu
Patnáct let poté, co Lexus představil celosvětově první luxusní hybridní automobil, navazuje na tradici inovátora model LC 500h jako první vůz Lexus s vícestupňovým hybridním pohonem. Podobně jako u ostatních hybridních pohonů Lexus je benzínový motor spojen se dvěma elektromotory/generátory energie.
Vidlicový šestiválec 3,5 litru s Atkinsonovým cyklem používá technologii přímého vstřikování paliva D-4S ve prospěch co nejnižší spotřeby; lehké komponenty ventilového ústrojí s technologií časování Dual VVT-i zase zajišťují dostatek točivého momentu v celém rozpětí otáček. Systém i nadále používá planetovou bezestupňovou převodovku CVT, známou z pohonů Lexus Hybrid Synergy Drive, ale doplňuje ji o jedinečnou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Obě hladce spolupracující rychlostní skříně mění výkon ve čtyřech stupních, a optimalizují tak chod motoru v celé škále otáček.
Když řidič navolí režim M, obě soukolí se společně chovají jako desetistupňové ústrojí a evokují mimořádný požitek za volantem s možností hladkého řazení pomocí páček pod volantem. V automatickém režimu se využívá řazení s umělou inteligencí (AI-Shift), které volí převodové stupně podle jízdních podmínek a pokynů od řidiče. Vícestupňový hybridní pohon podporuje intenzivnější zapojování elektromotorů za nižších rychlostí jízdy, kdy se vůz s vypnutým zážehovým motorem dokáže rozjet až na 140 km/h.
Celkový systémový výkon tohoto ústrojí činí 359 k / 264 kW. Díky vícestupňovému hybridnímu pohonu může být výkon benzínového agregátu V6 a elektromotoru znásoben čtyřstupňovou automatickou převodovkou pro působivější reakce během zrychlování.
LC 500h používá kompaktní a lehkou lithium-iontovou baterii, uloženou prakticky mezi zadními sedadly a zavazadlovým prostorem. Jednotka vykazuje vysokou energetickou hustotu díky 84 článkům o celkovém napětí 310,8 V.