Mercedes-Benz Vito – Rodinný přítel – test

Původně dodávky, dnes atraktivní rodinné vozy, s nimiž se vydáváme na dlouhé cesty. S příslušným vybavením se v nich dá vařit nebo přespat. Vejde se do nich od kočárku po snowboard úplně všechno a převezou rodiče, děti, prarodiče i tetičku z druhého kolena. Jedním z nich je Vito Tourer, které nabízí speciální edici Family.

Mercedes Vito (1) velka

Běžně se nabízejí výbavy Base, Pro a Select. Verze Family přidává především technologie, které vám zpříjemní cestování a řidiči ulehčí práci. Na výběr jsou u modelu Vito Tourer tři délky vozu a dva různé rozvory, záleží tedy na vás, co na svých cestách využijete. Jestli potřebujete hlavně dovnitř posadit co nejvíc lidí (maximum je devět) nebo vás zase tak moc není, ale vezete s sebou půlku šatní skříně a proviant na týden.

V každém případě si vyberete auto, které má všechny znaky současného mercedesu. Na přídi dominuje velká trojcípá hvězda zasazená ve dvou chromovaných lištách, třetí lemuje spodní okraj mřížky chladiče. Široká kapota s prolisy na bocích a výrazný přední nárazník dodávají sebevědomou tvář. Profil a záď už prozradí, že se jedná o velkoprostorový vůz, do něhož se pohodlně nastupuje díky bočním posuvným dveřím. Náklad do zavazadelníku umístíte snadno, protože jeho víko je výklopné a nákladová hrana nízko.

Variabilita se v souvislosti s tímto typem auta skloňuje u všech značek napříč automobilovým trhem, Vito ji řeší pomocí kolejnicového systému, v němž se upevňují sedačky, které jsou v druhé a třetí řadě dělené 2:1. Posouvání je snadné díky soustavě táhel, úchytů a konzolí, takže přestavět interiér zvládne jeden dospělý člověk bez další pomoci nebo nějakého nářadí. Sedadla pro cestující v zadních řadách jsou pohodlná, pasažéři mají dost místa a pro jízdu po setmění také čtecí lampičky ve stropních konzolích. Rovněž mají možnost nastavit proudění vzduchu z výdechů klimatizace ve stropě.

Mercedes Vito (2)

Řidič má k dispozici přehledné pracoviště, odlišné například od luxusního velkoprostorového „Véčka“, které využívá architekturu podobnou té z osobních vozů Mercedes-Benz. Palubní deska neskrývá tvrdé plasty, což je u tohoto typu vozů běžné a v mnoha ohledech i praktické. Na středovém panelu ovšem nechybí zabudovaný displej infotainmentu, v případě testovaného vozu včetně navigačního systému. Přístrojový štít pak zobrazuje dva klasické kruhové ukazatele s obdélníkovým infodisplejem uprostřed. Jejich grafika je jasná a přehledná, skrz volant dobře čitelná, což na cestách také oceníte.

Součástí edice Family jsou kromě navigace také vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, řidič pak určitě ocení i sedmistupňovou automatickou převodovku a parkovací asistent. Ovládání tak velkého auta je přece jen trochu jiné než u běžného „osobáku“, takže pohodlí automatu se bude hodit, zvlášť když je spojen s vyzkoušeným motorem 2,2 l, který byl v testovaném vozu. Jeho projev je kultivovaný, spolupráce s převodovkou bezchybná a nároky na palivo přiměřené. Během testu jsme dosahovali hodnot mezi 7 a 8 litry, v kombinovaném cyklu je pak udávaná spotřeba 6,5 l/100 km.

Rozměry vozu umožňují vjezd do garáží a parkování v nich je bez potíží, i když chce trochu cviku a pomoc parkovacího asistenčního systému. Manévrování je snadné, v městském provozu necítíte omezení kvůli velikosti auta. Na dálnici si pak užijete hladkou jízdu, která je příjemná i ve vyšších rychlostech. Díky vyspělým technologiím, které jsou u této edice ve standardu, má řidič ulehčenou práci na dlouhých cestách – k dispozici je sledování bdělosti, hlídání mrtvých úhlů, ale také asistent pro odolávání bočnímu větru, který má kvůli velké zástavbě karoserie určitě smysl.

Testovaný model:

Mercedes-Benz Vito Tourer Family

motor:  vznětový čtyřválec 2143 cm3

výkon: 100 kW/136 k při 3800 ot./min.

točivý moment: 330 Nm při 1200 – 2400 ot./min.

rozměry:  délka 5140 mm, šířka 1928 mm, výška 1890 mm

rozvor náprav: 3200 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru