Porsche svoji řadu sportovních vozů s motorem uprostřed rozšiřuje o dvě výrazně sportovní provedení: 718 Cayman GTS 4.0 a 718 Boxster GTS 4.0. K pohonu obou nových dvoumístných vozů slouží tentýž čtyřlitrový šestiválcový boxer o výkonu 294 kW (400 k), jejž známe z modelů 718 Spyder a 718 Cayman GT4.
Uvedená pohonná jednotka v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a sportovní výfukovou soustavou přináší mimořádné schopnosti zprostředkování výkonu. Umožňuje akcelerovat z místa na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosahovat nejvyšší rychlosti 293 km/h. Díky standardně dodávanému systému elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management) a snížení podvozku o 20 mm, resp. systému vektorování točivého momentu PTV (Porsche Torque Vectoring) s mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy se GTS nové generace chlubí pozoruhodným vyvážením jízdní dynamiky a pohodlí při každodenním použití. Sportovní charakter těchto sportovních vozů s motorem uprostřed zdůrazňuje i standardní paket Sport Chrono s modernizovanou mobilní aplikací Porsche Track Precision.
Porsche 718 Cayman GTS 4.0 se bude nabízet na německém trhu za částku 81 926 eur (vč. výbavy určené pro tento trh a 19% DPH); Porsche 718 Boxster GTS 4.0 ponese cenovku 83 949 eur. Oba modely se u německých prodejců objeví koncem března 2020.
Výkonný čtyřlitrový agregát podobně jako v provedeních 718 Spyder a 718 Cayman GT4 charakterizuje mimořádná hospodárnost. K nízké spotřebě vozu přispívá i adaptivní řízení válců (za nízké zátěže střídavě vypíná jednu ze dvou řad válců), přímé vstřikování paliva s piezo-elektrickými vstřikovači a systém proměnného sání. Motor pro GTS zaujme i příkladnou výkonovou rezervou a svojí bezprostřední odezvou. Nechá se vytáčet až k 7800 ot/min a díky standardně dodávané sportovní výfukové soustavě s dynamickým řízením tlumiče výfuku umožňuje si vychutnat nádherně sytý zvuk šestiválcového boxeru. Provedení 718 GTS 4.0 používá sportovní výfukovou soustavu s dvojicí koncovek a integrovaným benzínovým částicovým filtrem, známým z vozů 718 Spyder a 718 Cayman GT4. Díky konstrukci ve tvaru sedla zde zůstalo dost místa pro spodní díl v kontrastním černém odstínu, navržený speciálně pro verze GTS.
Podvozek spojuje sportovní jízdní chování s pohodlným odpružením, které najde uplatnění při každodenním používání. Součástí standardní výbavy je systém aktivních tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management). Vhodně jej doplňuje podvozek standardně snížený o 20 mm. Na přání může být vůz vybaven systémem PASM se snížením podvozku pouze o 10 mm.
Uvedené sportovní vozy s motorem uprostřed obouvají 20″ kola z lehké slitiny v matně černém provedení. Za sportovními pneumatikami (235/35 ZR 20 vpředu, resp. 265/35 ZR 20 vzadu) se ukrývají vylepšené brzdy s odvětrávanými kotouči a červenými třmeny. Na přání jsou k dispozici keramické kompozitní brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).
Vozy 718 GTS 4.0 jsou standardně vybaveny systémem Porsche Communication Management (PCM) se 7″ dotykovým displejem o vysokém rozlišení a paketem Sport Chrono, včetně vylepšené mobilní aplikace Track Precision. Tato aplikace, pocházející z motorsportu, při jízdě na závodním okruhu zobrazuje na displeji PCM výkonnostně zaměřená data, která současně zaznamenává pro účely pozdější analýzy. Na přání je k dispozici modul online navigace s dopravními informacemi v reálném čase, hlasovým ovládání a systémem Porsche Connect.