Po 20 letech představuje Suzuki zcela novou generaci malého terénního vozu Jimny. Jeho schopnosti pro použití v náročných podmínkách, provozní vlastnosti a jízdní výkony byly díky půlstoletí zkušeností s výrobou malých off-roadů zdokonaleny a doplněny o nové technologie.
Tradice modelu Jimny sahá do roku 1970, kdy Suzuki jako první výrobce v Japonsku představil malý vůz s pohonem všech kol. Nový model se rychle etabloval jako automobil vhodný pro práci i zábavu a založil nový tržní segment. Od té doby je Jimny ikonickým modelem Suzuki s pohonem 4×4, prodává se ve 194 zemích světa a dosáhl již 2,85 milionu prodaných kusů.
Základní prvky off-roadu Jimny zůstávají. Nová generace stojí na nově navrženém žebřinovém rámu, který nese vpředu podélně uložený motor, připojitelný pohon všech kol s redukční převodovkou, tuhou nápravou v tříramenném závěsu s odpruženými vinutými pružinami. Průchodnost terénem díky nájezdovým úhlům vylepšuje novinka v podobě systému AllGrip PRO s funkcí kontroly trakce Brake LSD, která supluje funkci mechanických samosvorných diferenciálů. Pro co nejlepší jízdní výkony na silnicích i mimo ně Suzuki pro nový Jimny vyvinulo zcela nový atmosférický čtyřválcový motor K15B o objemu 1,5 litru.
Jedinečnost modelu Jimny potvrdilo i ocenění v prestižní anketě World Car Awards, když pro rok 2019 získal titul v kategorii městské auto roku.
Hranatá karoserie vypadá stylově, především je však zárukou dobrého výhledu a snadné orientace při manévrování. Výrazné hranaté linie dávají zřetelně najevo schopnosti vozu v náročných provozních podmínkách, současně však mají praktickou funkci. Strmější sloupky čelního skla a plochá kapota motoru zásadním způsobem usnadňují výhled vpřed, snížená spodní hrana bočních oken na straně řidiče i spolujezdce zase napomáhá výhledu do stran. Přední maska v černé barvě má jednoduché tvary, které nechávají vyniknout kulaté světlomety. Tmavá 15“ kola z lehké slitiny podtrhují dojem z exteriéru. K dalším detailům exteriéru patří odvodňovací kanálky na krajích střechy, které jsou účinným opatřením proti zatékání vody do interiéru při otevírání a zavírání dveří, rozšiřující ochranné lemy blatníků zabraňující poškození laku karoserie od odletujících kamínků a zadní sdružené svítilny v nárazníku, které zdůrazňují jednoduchost designu, ale také neomezují šířku vstupního otvoru do zavazadlového prostoru.
Čistě černý interiér se obejde bez barevných dekoračních prvků, které by mohly rozptylovat řidiče při manévrování. Horizontální linie palubní desky kontrastující se svisle orientovanými přístroji a středovou konzolou usnadňují řidiči odhadnout boční náklon karoserie při jízdě v členitém terénu.
Vše, co obklopuje řidiče a spolujezdce vpředu, je navrženo pro profesionální použití. Přístrojový štít je vyroben z materiálů odolných proti poškrábání, ukazatele zasazené do krychlových krytů mají jasné podsvícení, které zaručuje dobrou čitelnost v rychle se měnících světelných podmínkách, například při jízdě lesem. Ovládací prvky mají protiskluzový povrch, který umožňuje snadnou obsluhu při jízdě v terénu, a to i tehdy, pokud řídíte v rukavicích. Pro intuitivnější ovládání audiosystému se vyšší úrovně výbavy standardně dodávají s multimediální jednotkou Smartphone Linkage Display Audio, která má sedmipalcový dotykový displej a připojení Bluetooth.
Prostor pro zavazadla lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 377 litrů, to je o 53 litrů více než u předchozí generace. Opěradla a boční police jsou navrženy tak, aby maximalizovaly šířku prostoru pro náklad. Po sklopení sedadel vznikne rovná podlaha s plastovým povrchem, který se snadno čistí. Pět úchytů pod bočním oknem na každé straně a čtyři háčky na podlaze rozšiřují možnosti flexibilního využití zavazadlového prostoru.
Jimny staví na čtyřech základních prvcích správného off-roadu: žebřinovém rámu, vynikajících nájezdových úhlech, zavěšení kol s tuhými nápravami odpruženými vinutými pružinami a pohonem všech kol AllGrip PRO s redukční převodovkou. AllGrip PRO umožňuje v zájmu maximální průchodnosti terénem jednoduše přepínat mezi pohonem zadních kol, všech kol a všech kol s redukčním převodem.
Místo stávajícího motoru o objemu 1,3 litru pohání zcela nový Jimny nový motor s objemem zvětšeným na 1,5 litru. Díky tomu poskytuje ve všech otáčkách více točivého momentu než předchůdce. Výrazný nárůst točivého momentu v nízkých otáčkách usnadňuje jízdu v terénu, kde je často potřeba jet nízkou rychlostí. Navzdory většímu objemu a posílení motoru se celkové rozměry pohonné jednotky mezigeneračně zmenšily, nový motor je také o 15 % lehčí a dosahuje nižší spotřeby.
Pětistupňová manuální převodovka má v zájmu snížení spotřeby a zlepšení odhlučnění jednotlivé převodové poměry přizpůsobené možnostem nového motoru. Nově tvarovaná řadicí páka snižuje přenos vibrací a zpřesňuje řazení. Čtyřstupňová automatická převodovka byla upravena s cílem snížit vnitřní tření, a tedy spotřebu paliva. Schéma ovládání automatické převodovky bylo z předchozího typu změněno na přímou kulisu se snadnějším ovládáním.
Suzuki Safety Support je sada preventivních bezpečnostních technologií, které pomáhají předcházet nehodám a poskytují řidiči větší jistotu v provozu. V případě nebezpečí srážky s vozidlem jedoucím vpředu nebo s chodcem systém Dual Sensor Brake Support (DSBS) v závislosti na konkrétní situaci vydává zvukové a vizuální varování, zvýší tlak v brzdové soustavě pro případ prudkého brzdění nebo rovnou automaticky aktivuje nouzové brzdění. K dalším bezpečnostním systémům patří varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a systém rozpoznání únavy řidiče, jež pomáhají řidiči udržet pozornost, a asistent dálkových světel, který při jízdě v noci zvyšuje komfort řízení automatickým přepínám mezi potkávacími a dálkovými světly.
Systém sledování dopravních značek pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky.