Audi Q7 absolvovalo rozsáhlou modernizaci vzhledu i techniky. Mezi výjimečné prvky v jeho výbavě patří například technika částečně hybridního pohonu, koncept digitálního ovládání a na přání dodávané světlomety HD Matrix LED včetně laserových světlometů.
Vůz obdržel pro SUV typické prvky aktuálního designérského stylu. Velkou masku chladiče Singleframe osmiúhelníkového tvaru člení šest svislých lamel. Výrazně expresivnější tvary mají také dvoudílné boční otvory pro přívod vzduchu, což platí i pro oblast prahů, která zvýrazňuje dojem velké světlé výšky. Světlomety jsou dodávány na přání s technologií HD Matrix LED včetně laserových světlometů. Horizontální linie pokračují také na zádi. Chromovaná lišta vizuálně propojuje úzké zadní světlomety. Designéři dosáhli čistého vzhledu rovnými plochami a uhlazenými tvary, které vyplňují celou šířku vozu především v oblasti registrační značky.
Na přání je pro velké SUV k dispozici elektromechanický systém aktivní stabilizace bočního náklonu. Při jízdě přímým směrem minimalizují nastavitelné příčné zkrutné stabilizátory pohyby karoserie na nerovném povrchu vozovky. Naproti tomu při sportovnější jízdě je pozornost zaměřena na optimální potlačování nežádoucích pohybů karoserie – boční náklon při průjezdu zatáčkou se tím výrazně sníží. Rovněž na přání se dodává řízení všech kol. Zadní kola jsou v nízkých rychlostech natáčena v opačném směru až o 5 stupňů, což zvyšuje agilitu. Na dálnici zvyšuje stabilitu mírné natáčení zadních kol ve stejném směru.
Na silnicích s lehkostí zvládne roli cestovního SUV s vynikajícím komfortem odpružení – a to především ve spojení s adaptivním vzduchovým odpružením. Tento systém umožňuje navíc měnit světlou výšku vozidla. Audi Q7 se sériovým pohonem quattro je tak připraveno i na jízdu mimo zpevněné cesty. Prostřednictvím systému pro řízení jízdní dynamiky Audi drive select se sedmi jízdními režimy lze za tím účelem nastavit příslušný terénní režim. Všechny sedmimístné verze modelu Q7 mají vzduchové odpružení v sériové výbavě. Součástí paketu Exteriér S line je sportovní adaptivní vzduchové odpružení. V porovnání s normálním vzduchovým odpružením má o trochu tužší charakteristiku a o 15 milimetrů nižší světlou výšku.
Všechny motory pro Audi Q7 jsou doplněny osmistupňovou převodovkou tiptronic a trvalým pohonem všech kol. Zpočátku budou na výběr dva vznětové agregáty. Krátce po uvedení na trh v září bude následovat jedna zážehová jednotka a později také externě nabíjitelná hybridní verze. Na hospodárnosti motorů má velký podíl sériově dodávaný systém částečně hybridního pohonu. Díky němu může spotřeba paliva v reálném provozu klesnout až o 0,7 litru na 100 kilometrů. Hlavním komponentem je řemenem poháněné zařízení RSG (Riemen-Starter-Generator), které kombinuje funkce generátoru a spouštěče. RSG je součástí hlavní elektrické sítě s napětím 48 V a kompaktní sadou lithium-iontových akumulátorů. RSG získává při zpomalování zpět kinetickou energii a přeměňuje ji na elektrickou energii, která se ukládá do akumulátorů. Nejvyšší výkon rekuperace je 8 kW. Pokud řidič uvolní pedál plynu při jízdě rychlostí 55 až 160 km/h, Audi Q7 přejde do režimu rekuperace nebo pokračuje v jízdě setrvačností, a to buď na volnoběh, nebo s motorem deaktivovaným po dobu až 40 sekund. Jakmile řidič znovu přidá plyn, RSG motor znovu spustí, a to rychleji a komfortněji než běžný spouštěč. Funkce start-stop může být aktivní již při rychlosti jízdy 22 km/h.
Nový design prodloužil vnější délku velkého SUV o jedenáct milimetrů na 5063 milimetrů. Vnější šířka je 1970 milimetrů, výška včetně střešní antény 1741 milimetrů. V závislosti na poloze opěradel sedadel vzadu nabízí pětimístná verze zavazadlový prostor o objemu 865 až 2050 litrů, a to rovnou ložnou plochou. Sériově dodávané zadní výklopné víko se otvírá a zavírá elektricky, na přání i na povel daný specifickým pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Audi nabízí na přání zadní sedadla plus. V tomto případě jsou všechna tři sedadla samostatně nastavitelná v podélném směru a disponují také možností měnit sklon opěradla. Zákazníci si mohou navíc objednat třetí řadu se dvěma elektricky sklopnými sedadly.
Uspořádání přístrojové desky je v harmonii s novým, digitálním konceptem ovládání, který zahrnuje dva velké dotykové displeje. Při kliknutí na jejich ovládací plochu obdrží řidič haptické i akustické potvrzení. Ve vypnutém stavu se horní displej zasune do velké černé ozdobné plochy, takže je téměř neviditelný.
Modernizované Audi Q7 dorazí na český trh na podzim letošního roku a ceny ještě nebyly stanoveny.