V okolí města Split jsme měli možnost poprvé vyzkoušet nový model na silnici. Vůz nově definuje kompaktní třídu české značky. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Nabízí vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, Bi-LED přední světlomety a full LED zadní skupinové svítilny. Jak je již typické, má vůz také dostatek místa pro zavazadla i cestující a mnoho prvků Simply Clever.
Příď vozu charakterizují nízké přední světlomety, které mají šípovitý tvar, ve spojení s výraznou, svislou maskou chladiče, velkým vstupem vzduchu, který je umístěn pod ní a bočními vzduchovými clonami Air Curtain. Jako první sériově vyráběný vůz v Evropě má na pátých dveřích namísto loga nápis ŠKODA, stejně jako vůz Kamiq. Tento nápis vynikne obzvláště na prodlouženém skle pátých dveří, které je standardem ve výbavovém stupni Style. Vzhled vozu doplňují Bi-LED přední světlomety, full LED zadní světla, dynamická zadní směrová světla, až osmnáctipalcová aerodynamická kola z lehké slitiny a paleta dvanácti barev karoserie.
Nový koncept pojetí interiéru kombinuje ergonomii a emotivní vzhled s prostorem, mnoha úložnými prostory, velkým počtem Simply Clever prvků a zavazadlovým prostorem o objemu 467 l, který lze sklopením dělených zadních sedadel v poměru 60:40 rozšířit až na 1 410 l. Díky 2 649 mm dlouhému rozvoru náprav činí prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech 73 mm. Prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech je 982 mm a jedná se tak o nejlepší hodnotu v kompaktní třídě. Přepracovaná přístrojová deska se samostatným displejem o velikosti až 9,2″ umístěným v zorném poli řidiče kopíruje tvar kapoty motoru. Výplně předních dveří mají měkčený povrch. Příjemnou atmosféru interiéru dodávají teplé odstíny barev, dekorační lišty, ambientní osvětlení a barevné kontrastní obšití na přání dodávaných nových potahů sedadel z kvalitního mikrovlákna Suedia. O dodatečný komfort se starají na přání dodávané vyhřívání čelního skla nebo vyhřívaný volant.
Scala je prvním vozem postaveným na moderní modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen, má délku 4 362 mm, šířku 1 793 mm a výšku 1 471 mm. Kromě prostoru nabízí výbornou aerodynamiku se součinitelem odporu vzduchu cx začínajícím od 0,29. Tuto hodnotu zaručuje aerodynamický tvar karoserie, který byl vyvinut pomocí pokročilých numerických simulací a virtuálního aerodynamického tunelu. Na voze byly aerodynamicky optimalizovány všechny části karoserie, mezi které patří zejména střešní spoiler s finlety, optimalizované navádění vzduchu pro chlazení motoru, vzduchové clony Air Curtain, aerodynamická kola z lehké slitiny, plastové kryty podvozku, výrazné odtrhové hrany na zadních svítilnách nebo vodní lišty po stranách čelního skla.
Poprvé nabízí nový vůz na přání systém Sport Chassis Control. Sportovní podvozek, který je nižší o 15 mm, umožňuje přepínání mezi režimy Normal a Sport v menu volby jízdního režimu Driving Mode Select. Tři benzinové motory TSI o objemu 1,0 a 1,5 l a jeden naftový motor 1,6 TDI pokrývají výkonové spektrum od 70 do 110 kW (95 až 150 k). Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2019 bude následovat k životnímu prostředí mimořádně šetrný motor 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k) s pohonem na zemní plyn (CNG). Všechny motory splňují emisní normu Euro 6d TEMP. Benzinové motory i motor 1,6 TDI jsou vybaveny filtrem pevných částic. Motory lze kombinovat s pěti- nebo šestistupňovou manuální převodovkou a automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG.
Displeje infotainment systémů třetí generace Swing, Bolero a Amundsen, které jsou v rámci koncernu Volkswagen nabízeny zcela poprvé, mají úhlopříčku o velikosti od 6,5″ do 9,2″. Jedná se tak o jedny z největších displejů v této třídě. Sound System, který je dostupný na přání, nabízí deset reproduktorů. Díky zabudované kartě eSIM s připojením LTE je vůz vždy online. Kromě služby eCall nabízí přístup k mobilním online službám, které se dělí na oblast Infotainment Online s aplikacemi infortainmentu, které si řidič může stáhnout z online obchodu v automobilu (Shop), oblast Care Connect se službami vzdáleného přístupu k vozu a Proaktivní servisní službou. K dispozici je také bezdrátová technologie SmartLink+, Wi-Fi hotspot, konektory USB-C a Phone Box s bezdrátovým dobíjením. Vůz nabízí také rozšířené hlasové ovládání.
Model má ve standardní výbavě LED světlomety a LED zadní skupinové svítilny. Mezi devět nabízených airbagů patří kolenní airbag řidiče a poprvé ve třídě kompaktních vozů na přání dodávané zadní boční airbagy. Kromě toho nabízí mnoho asistenčních systémů dosud známých pouze z vozů vyšších tříd. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, upozorňuje, když se zezadu až ze vzdálenosti 70 m blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu výhledu řidiče. Na přání je nabízen také adaptivní tempomat (ACC), který je aktivní do rychlosti 210 km/h, a parkovací asistent (Park Assist). Asistent hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy a prediktivní ochrany chodců jsou již součástí standardní výbavy vozu. Proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist dostupná na přání uzavře v případě hrozící nehody automaticky v předstihu okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech.
Každodenní používání nového vozu ŠKODA SCALA samozřejmě usnadňují také oblíbené prvky Simply Clever. Poprvé jsou v této třídě nabízeny elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-toClose nebo mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení. Novými prvky jsou také škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik a integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla.