Lexus LC 500h – Hybrid, jaký se často nevidí – test

Má vzhled supersportu, automobilka jej ale uvádí jako kupé GT, tedy vůz, s nímž budete nejen řádit za volantem, ale také cestovat na delší vzdálenosti. V nabídce jsou dvě varianty – osmiválcový benzínový LC 500 a hybridní LC 500h. Lexus si jako vzor pro jeho vývoj vybral úžasný koncept LF-LC. A udělal z něj auto, jaké se nevidí. Vyzkoušeli jsme ho s hybridním pohonem.

Lexus LC (3) velká

Udělat z konceptu sériový vůz není jen tak. Už design je jako z jiné galaxie a co až se mu podíváme pod kapotu. Nejdřív si ho ale pořádně prohlédneme. Co nejvěrnější podobu s konceptem totiž osobně podpořil sám koncernový prezident Toyoda. Výstřední a současně aerodynamický sportovní vzhled museli vývojáři spojit s využitím globální podvozkové platformy GA-L, navíc bylo třeba zaručit i pohodlí pro cestující v kabině. Jak se jim to povedlo?

Vzhled rozhodně na výtečnou, testované auto nenechalo nikoho v okolí chladným. Nikomu neujde svažující se střecha, velké kapsy pro usměrňování vzduchu na bocích, špičaté světlomety a široké blatníky. Přední maska zachovává současný vzhled modelů Lexus, je ale zasazená v mohutném nárazníku. Také záď budí respekt – zužuje se směrem do středu, světlomety jsou stejně ostré jako ty přední, koncovky výfuků jsou široké, ploché a hranaté. Zadní spoiler je výsuvný a aktivuje se při rychlosti nad 80 km/h. Tvary a detaily jsou maximálně přizpůsobeny aerodynamice, neviditelná, zato velmi důležitá je i spodní část vozu, která je dokonale hladká, aby nic nekladlo odpor protékajícímu vzduchu.

Dvoudveřová karoserie kupé skrývá sedadla v uspořádání 2+2, není ale překvapivé, že v centru zájmu budou řidič a spolujezdec. Jejich sedačky jsou plně elektricky ovládané, přičemž jsou tvarovány tak, abyste mohli pohodlně nastoupit a zároveň mít dokonale podepřena záda i nohy výrazným bočním vedením. Výborné jsou i opěrky hlavy. Pasažéři vzadu pochopitelně tolik komfortu nemají, ani v kufru není příliš místa – pojme 197 litrů nákladu.

Lexus LC (11)

Palubní deska je členěna tak, aby nebylo pochyb, že hlavním pánem situace je tady řidič. Středová konzola dokonce na straně spolujezdce obsahuje přepážku, která řidičovo království jasně odděluje. V horní části je vestavěný velký displej infotainmentu, následují ovladače klimatizace a pak už jen řadicí páka a vedle ní ovladač s dotykovou plochou a opěrným polštářkem pro dlaň. Přístrojový štít obšitý kůží zobrazuje virtuální číselník a údaje o jízdě, pohyblivý středový kruh se odsouvá podle toho, jaké údaje potřebuje mít řidič přímo před očima.

Vůz LC je prvním modelem postaveným na nové podvozkové platformě Lexus GA-L pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol, což znamená mimo jiné nízké těžiště, které přispívá jistotě při rychlé jízdě v zatáčkách. Na obou nápravách je použito nové víceprvkové zavěšení, LC jezdí na run-flatech. Za citelným odlehčením vozu stojí využití speciální injektážní technologie RTM při výrobě plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Mimochodem, tuto technologii Lexus vyvinul pro výrobu svého supersportu LFA.

Konečně se dostáváme k pohonnému hybridnímu systému, který je alternativou k výkonnému atmosférickému osmiválci v modelu LC 500. U hybridního modelu je použit benzínový šestiválec 3,5 l, který se pojí s elektromotorem. Pokud se bojíte o sportovní projev motoru, pak byste měli vědět, že u hybridního systému zvýšili konstruktéři maximum otáček motoru až na 6600 a při akceleraci má motor dokonce větší zátah než osmiválec. Díky tomu se z nuly na stovku dostane za pouhých pět sekund, což je jen o tři desetiny vteřiny pomaleji než u LC 500.

Lexus LC (2)

Jaké jsou dojmy z jízdy? První vyzkoušení je trochu nedůvěřivé, protože jakou zábavu čekáte od hybridu? Předsudků vás ale toto auto zbaví velmi rychle. Má dost pěkně naladěný zvuk, který v ničem nepřipomíná známý „tramvajový“ sound běžných hybridů, nechá se poslat do lehkého skluzu, při manuálním řazení můžete použít páčky pod volantem. Při jízdě na polygonu se dokáže zakousnout do asfaltu, přitom ale umí předvést i klidný let na dálnici nebo kličkování okreskami. Na těch je, pravda, trochu tvrdý. Výsledkem testování je spotřeba 10 l/100 km při režimu ECO a 12 litrů na dálnici. Nemusíte se obávat ani pověstného omezování maximální rychlosti u této značky, u LC 500h je povoleno až 250 km/h.

Standardem všech verzí je balíček bezpečnostních systémů, který zahrnuje přednárazový bezpečnostní systém, adaptivní tempomat (funguje ve všech nastavených rychlostech), asistence pro udržení v jízdním pruhu a systém rozpoznávání dopravních značek. K dispozici je rovněž audiosoustava prestižní značky Mark Levinson.

Cena v době testu byla od 2 790 000 Kč ve výbavě Luxury, zajímavé ovšem je, že osmiválec LC 500 má ve všech stupních výbavy stejnou cenu jako hybrid.

Věděli jste, že…

…Lexus jako jediná automobilka spolupracuje již od roku 2001 s firmou Mark Levinson? Této tradice se drží i LC, které nabízí exkluzivní akustickou kvalitu nejvyšší audio soustavy Mark Levinson Reference Product. Zvuk se v kompaktní kabině kupé 2+2 chová odlišným způsobem než ve větších sedanech či vozech s karoserií SUV. Specialisté Mark Levinson pomocí 24 mikrofonů tedy pečlivě změřili zvukové kmitočty produkované v různých partiích kabiny a na základě zjištěných dat spolu s konstruktéry značky Lexus určili přesnou polohu 13 reproduktorů. U reproduktorů jsou použity kužely tvořené kovovou membránou s keramickým potahem. V případě hliníkového budiče vloženého mezi vrstvy keramické směsi se totiž zvuk pohybuje v kuželech skoro dvakrát rychleji a s lepším utlumením, čímž se dosahuje prakticky shodné kvality jako u původního zvukového záznamu.

Testovaný model:

Lexus LC 500h

motor:  zážehový šestiválec 3456 cm3

výkon: 220 kW/300 k při 6600 ot./min.

celkový výkon hybridního systému: 264 kW/360 k

točivý moment:  348 Nm při 4900 ot./min.

rozměry:  délka 4760 mm, šířka 1920 mm, výška 1345 mm

rozvor náprav: 2870 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru