Nejnovější vozidlo, navržené a vyvinuté v Technickém centru Seat v Martorellu a vyráběné ve Wolfsburgu (Německo), je třetím krokem v produktové ofenzivě společnosti v segmentu SUV, která již zahrnuje menší modely Ateca a Arona. U nás byl vůz v těchto dnech představen odborným novinářům v okolí Ještědu.
Tarraco dostalo označení podle středomořského města Tarragona, historického, kulturního centra s ohromující architekturou, ale s duchem, který je mladý a dobrodružný. Tarraco bylo vybráno ve veřejném hlasování více než 146 tisíc fanoušků, kteří se zúčastnili poslední fáze soutěže.
Vůz je koncipován pro řidiče, kteří požadují užitné vlastnosti a všestrannost pětimístného nebo sedmimístného automobilu a praktičnost vyšší polohy sedadel. Tarraco má vnější délku 4735 mm, šířku 1839 mm a výšku 1658 mm. Ostře tvarované světlomety LED si zachovávají charakteristický trojúhelníkový základní tvar, ale do karoserie jsou více zapuštěny, čímž vozu propůjčují rozhodnější vzhled. SUV používá výhradně techniku LED pro vnější i vnitřní osvětlení, a to v sériové výbavě linií Xcellence a Style.
Tarraco poskytuje nejdůležitější informace na velkém 8“ centrálním „plovoucím“ displeji, který využívá technologii Seat Full Link. Toto řešení pro komplexní konektivitu, včetně systémů Android Auto a Apple CarPlay, umožňuje uživatelům těžit z výhod propojení chytrého telefonu a vozidla.
Vůz disponuje rovněž všestranným a individualizovatelným digitálním panelem přístrojů „Seat Digital Cockpit“, který poskytuje řidiči informace přehlednějším způsobem a umožňuje mu pozorněji sledovat dění na silnici.
Tarraco je navíc prvním modelem značky s funkcemi ovládání pomocí gest (ve spojení s navigačním systémem Plus a 8“ displejem). Displej tak reaguje na pouhý pohyb ruky řidiče bez nutnosti dotyku.
Motory
Nabídka motorů pro model Tarraco zahrnuje jednotky s výkonem od 150 k do 190 k, přímým vstřikováním paliva, přeplňováním turbodmychadlem a systémem start-stop. K dispozici jsou dva zážehové čtyřválce. Jednotka 1.5 TSI poskytuje nejvyšší výkon 150 k a prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky pohání přední kola. Motor o zdvihovém objemu 2,0 litru je vyladěn na 190 k a jeho hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a systému 4Drive.
Dále jsou tu také dva vznětové motory. V obou případech se jedná o jednotku 2.0 TDI, nabízenou ve dvou výkonových stupních se 150 k, resp. 190 k. Varianta o výkonu 150 k se bude dodávat s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol, nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive. Verze s výkonem 190 k bude nabízena výhradně v kombinaci s pohonem 4Drive a sedmistupňovou převodovkou DSG.
Do roku 2020 bude model Tarraco nabízen i v hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení.
Ceny v ČR začínají na 762.900 Kč za benzinový 1.5 TSI (150 k) a 822.900 Kč za 2.0 TDI (150 k).