Renault Kadjar přijíždí po faceliftu

Kadjar je jeden z hlavních modelů segmentu kompaktních SUV. Od roku 2015 se ve světě prodalo 450 tisíc kusů ve více než 50 zemích. Využívá zkušeností aliančního partnera značky Nissan v oblasti pohonu všech kol a schopnostech při jízdě mimo silnici.

2018 - Essais presse Nouveau Renault KADJAR en Sardaigne

Představil se na pařížském autosalonu na podzim 2018 a nabízí nové benzinové i naftové pohonné jednotky. Design je modernější a dynamičtější, ale zachovává si tradiční styl SUV.

Nový model je vybaven motorem 1,3 TCe, který byl poprvé použit u modelové řady Scenic a následně nabídnut u modelů Captur a modelové řady Megane. Tuto jednotku vyvinula Aliance ve spolupráci s koncernem Daimler. Dosahuje nejvyšší úrovně v oblasti výkonu a ovladatelnosti. Jeho čtyřválcová architektura zaručuje hladký provoz bez vibrací. Tento motor je vybaven filtrem pevných částic (GPF), jehož úkolem je redukce pevných částic výfukových plynů prostřednictvím jejich zachytávání v mikroporézní buničinové konstrukci filtru. Ten se v pravidelných intervalech automaticky regeneruje. Motor TCe GPF je k dispozici ve třech verzích: TCe 140 GPF s manuální převodovkou, TCe 160 GPF s manuální převodovkou a TCe 160 GPF s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.

2018 - Essais presse Nouveau Renault KADJAR en Sardaigne

Modernizované naftové motory jsou vybaveny systémem selektivní katalytické redukce (SCR), která se považuje za nejúčinnější ze systému následného zpracování oxidů dusíku (NOx). Tato technologie snižuje škodlivé emise motorů, aniž by měla negativní dopad na jejich výkonnost. Naftové motory se nyní nazývají „Blue dCi“.

Blue dCi 115 ve srovnání s předchozí generací nabízí výkon vyšší o 5 koní a točivý moment o 10Nm. Poskytuje úspornost, tichý chod a dostatečný výkon. Funkce Overboost nabízí dalších 5 koní a 25Nm, například pro snazší a bezpečnější předjíždění. Je k dispozici s manuální převodovkou.

Nový motor o obsahu 1,7 litru – Blue dCi 150 je vrcholný naftový motor nového modelu. Díky výkonu vyššímu o 20 koní proti předchůdci nabízí mnohem lepší dynamiku. Je vybaven manuální převodovkou a bude se nabízet výhradně s pohonem 4×4.

U verzí 4×2 je pro model za příplatek k dispozici systém řízení trakce Extended Grip. Tento protiskluzový systém u pneumatik „Mud and Snow (bláto a sníh)“ optimalizuje pohyblivost vozidla a usnadňuje pohyb na bahnitých, zasněžených a písčitých cestách. Tři režimy jsou volitelné pomocí otočného ovladače na centrální konzoli za řadící pákou: silnice, nezpevněný podklad a expert.

2018 - Essais presse Nouveau Renault KADJAR en Sardaigne

Kadjar využívá výhodu velkorysé světlé výšky (200 mm) pro snadné překonávání nerovných povrchů. Využívá také adekvátních nájezdových úhlů vepředu (17°) a vzadu (25°). Pohon všech kol u modelu těží z bohatých zkušeností značky Nissan. Systém pohonu všech kol poskytuje modelu na výběr tři režimy: 2WD, Auto a Lock. Tyto režimy lze volit otočným ovladačem na centrální konzole za řadící pákou.

Ceny jsou v rozmezí od 529 900 Kč až po 656 900 Kč. Více podrobností najdete v únorovém vydání časopisu AutoforDrive.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru