Nová Toyota GR Supra, pátá generace legendárního sportovního vozu, se 14. ledna 2019 představuje ve světové premiéře na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu. Zároveň se jedná o první globální model GR z produkce Toyota Gazoo Racing.
Nová Toyota GR Supra byla koncipována jako sportovní vůz v té nejryzejší formě, bez jakýchkoli kompromisů, které by mohly negativně ovlivnit požitek z jízdy. Hlavní konstruktér Tetsuja Tada se držel klasické podoby s řadovým šestiválcem vpředu a pohonem zadních kol, v duchu tradic předešlých generací modelu Supra a původního sportovního modelu 2000GT. Milovníci volantu se mohou těšit na opojné spojení výkonu, agility a precizní ovladatelnosti, postavené na kombinaci krátkého rozvoru a širokého rozchodu kol, skromné hmotnosti, nízkého těžiště a velmi tuhé karoserie.
Motor o zdvihovém objemu 3,0 litru ve spolupráci s turbodmychadlem typu Twin Scroll dosahuje nejvyššího výkonu 340 koní, resp. točivého momentu 500 Nm. Pohonnou jednotku ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou charakterizuje hladké a suverénní zrychlování.
O pečlivé odladění jízdních schopností nového sportovního vozu se postarali specialisté z TOYOTA GAZOO Racing, kteří díky intenzivnímu testování na proslulé Severní smyčce okruhu Nürburgring a okolních cestách v Německu dosáhli mimořádné agility, stability a atraktivních jízdních vlastností. Další detailní testování pak vůz prodělal na různých cestách po celém světě.
První vozy Toyota GR Supra převezmou zákazníci koncem léta 2019. Všechna vozidla se budou vyrábět v rakouském Štýrském Hradci.
V designu nové Toyoty GR Supra se odrazily tradice sportovních vozů od Toyoty. Vliv modelu 2000GT je konkrétně vidět na dlouhé kapotě, kompaktní karoserii a dvojitém vyboulení střechy; markantní vzezření Supry čtvrté generace je zase zachyceno ve ztvárnění přední i zadní partie, zejména v podobě atletických zadních blatníků a oblouku integrovaného spoileru.
Všechna provedení Toyoty GR Supra prodávaná v Evropě budou používat aktivní diferenciál, který se uplatňuje při akceleraci i zpomalování a umožňuje hladké nastavování od nulového až 100% uzavření, vždy s okamžitou odezvou. Speciální elektronická řídicí jednotka (ECU) sleduje širokou škálu vstupních parametrů (natočení volantu, poloha škrticí klapky, sešlápnutí brzdového pedálu, otáčky motoru a rychlost stáčení), na jejichž základě pak upravuje nastavení aktivního diferenciálu.