Modelová řada Vitara se poprvé představila v roce 1988 jako průkopník tehdy zcela nové kategorie kompaktních SUV. Rok 2018 znamená výročí 30 let od představení modelu.
Současná, v pořadí již čtvrtá generace modelu Suzuki Vitara se představila v roce 2015. Sází na zmenšení vnějších rozměrů, menší objem motorů a nižší hmotnost. Na českém trhu je Vitara nejprodávanějším modelem značky Suzuki. Od uvedení současné generace bylo do července 2018 registrováno již 5 885 kusů, z toho 1 404 jen v průběhu letošního roku. Suzuki Vitara se také řadí k nejžádanějším vozům kategorie kompaktních SUV s dvoutřetinovým podílem verzí s pohonem 4×4.
Přední části modernizovaného modelu Suzuki Vitara dominuje nová pětidílná chromovaná maska. Tento výrazný prvek se objevil již na konceptu iV4, který byl předobrazem modelu Vitara, a také na speciální verzi Vitara S. Zadní sdružené svítilny jsou nově vybaveny technologií LED. Diody jsou soustředěny do tří horizontálních linií, nový je také ochranný kryt zadního nárazníku, výraznější, plastičtější a s větším centrálním světlem, které má nově čirý kryt.
Uvnitř má přístrojový štít výraznější vzhled kruhových ukazatelů, mezi nimiž se nově objevuje barevný 4,2palcový LCD informační displej. Vedle údajů z palubního počítače přehledněji zobrazuje informace o zvoleném režimu systému AllGrip a o aktuálním rychlostním limitu, který poskytuje nově nabízený systém rozpoznání dopravních značek. Kruhové hodiny uprostřed palubní desky mají novou grafiku, která je odvozena od nového vzhledu rychloměru a otáčkoměru.
Nová Vitara nabízí výhradně přeplňované zážehové motory s přímým vstřikováním, které splňují nejnovější emisní předpisy s měřením podle metodiky WLTP.
Motor 1,0 BoosterJet dosahuje parametrů atmosférického zážehového motoru o objemu 1,8 litru, a jízdní dynamikou tedy překonává dosavadní základní pohonnou jednotku 1,6 VVT. Turbodmychadlo zajišťuje dostatek točivého momentu už z nejnižších otáček. Přímé vstřikování benzinu snižuje teplotu spalování a přispívá k jeho vyšší účinnosti, která se odráží v úspoře paliva.
Vitara také nabídne čtyřválcový motor 1,4 BoosterJet (K14C), dosud vyhrazený modelu Vitara S. Z tohoto důvodu již nebude Vitara S dále v nabídce, zatímco motor 1,4 BoosterJet bude v modelu Vitara dostupný v libovolné kombinaci šestistupňové automatické nebo manuální převodovky s pohonem AllGrip nebo pohonem předních kol. Přeplňovaný čtyřválcový motor se bude nabízet nejen v nejvyšším stupni výbavy Elegance, ale také v dostupnějším provedení Premium. Motor 1,4 BoosterJet vedle přímého vstřikování a turbodmychadla disponuje také regulací plnicího tlaku pomocí obtokového ventilu, mezichladičem stlačeného vzduchu a výfukovým potrubím integrovaným do hlavy motoru.
Šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem je dostupná pro obě pohonné jednotky. Díky většímu rozsahu převodů umožňuje svižnou akceleraci při rozjezdu a přidává nízkou spotřebu při jízdě vyšší rychlostí. Součástí automatické převodovky je chladič převodového oleje, který zvyšuje účinnost přenosu točivého momentu motoru a má příznivý vliv na spotřebu paliva. Vitara s automatickou převodovkou je standardně vybavena volantem s páčkami pro ruční řazení.
U modelu Suzuki Vitara je možnost volby pohonu všech kol nebo automatické převodovky ve spojení s libovolnou pohonnou jednotkou.
Modernizovaná Vitara přichází vybavena pěticí asistenčních systémů, které rozšiřují její možnosti předcházet nehodám a pomáhat řidiči v každodenním provozu. Všechny tyto systémy se dodávají v nejvyšší úrovni výbavy Elegance standardně bez příplatku, stejně jako v prostředním stupni výbavy Premium v kombinaci s pohonem všech kol AllGrip: Dual Sensor Brake Support (DSBS), Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, Sledování mrtvých úhlů (BSM), Sledování pohybu za vozem (RCTA), Rozpoznání dopravního značení (TSR).