Hyundai i30 Fastback N se řítil z Říma do Paříže

i30 Fastback N, krátce před svou oficiální světovou premiérou na Pařížském autosalonu 2018, již překonal cílovou čáru v Paříži po rekordně rychlé jízdě na trase se startem v Římě. Profesionální jezdci týmu Hyundai Motorsport Thierry Neuville a Gabriele Tarquini stanovili světový rekord s prvním opravdu ostrým pětidveřovým kupé v segmentu C.

Hyundai i30 fastback n

Celý příběh má nečekané rozuzlení – Neuville a Tarquini jeli s vozem na limitu, avšak nikoli z hlavního města Itálie do francouzské metropole, nýbrž vzájemně poměřovali síly na silnicích plných zatáček mezi obcemi Rome a Paris v západním Dánsku. Vzdálenost mezi dánskými vesnicemi se slavnými názvy překonal Tarquini za pouhých 8:18.49 min. Závod však vyhrál o pouhý zlomek sekundy. Neuville, aktuálně vedoucí muž průběžného pořadí mistrovství světa v rallye (WRC) v hodnocení jezdců, a legenda motoristického sportu Tarquini s více než 25 roky závodních zkušeností vytvořili ideální dvojici pro souboj na uzavřené silnici.

Nový i30 Fastback N je druhým vysokovýkonným modelem Hyundai v Evropě po pětidveřovém hatchbacku i30 N, který slaví od svého uvedení na trh úspěchy a překonává původní prodejní plány. V první polovině roku 2018 bylo v Evropě prodáno téměř 3000 pětidveřových hatchbacků i30 N. Jen v Německu si zákazníci během pouhých 48 hodin rozebrali všech 100 vozů speciální edice First Edition.

Hyundai i30 fastback n2

Sofistikovaný a ostrý charakter nového modelu odráží mnoho stylistických prvků, převzatých z pětidveřového hatchbacku. Model tak zaujme na první pohled dynamickou maskou chladiče N, předním nárazníkem N a jedinečným zadním nárazníkem. Oba nárazníky jsou zvýrazněny červenou charakterovou linií ve spodní části. Černé boční prahy karoserie se sníženou světlou výškou umocňují sportovní charakter modelu. Záď je navíc vybavena dvěma dvojitými koncovkami výfukové soustavy a velkoryse klenutým zadním spoilerem, který je integrován do zadního výklopného víka. Pozornost k zadnímu spoileru přitahuje také leskle černý ozdobný prvek, který podtrhuje vzhled ve specifickém stylu N.

Dominantou interiéru je volant N s charakteristickým červeným prošíváním. Červené prošívání je použito i na dalších dílech interiéru modelu, například na řadicí páce a sedadlech. Cestující mají k dispozici objem zavazadlového prostoru 450 litrů, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1351 litrů.

Zákazníci mají na výběr mezi dvěma výkonovými verzemi motoru 2,0 litru, přeplňovaného turbodmychadlem, který byl poprvé představen v pětidveřovém hatchbacku i30 N. Ve standardní verzi poskytuje tato jednotka nejvyšší výkon 250 k (kombinovaná spotřeba paliva: 7,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 159 g/km), zatímco s paketem Performance dosahuje motor nejvyššího výkonu 275 k (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 l/100 km; kombinované emise CO2: 163 g/km). Obě výkonové verze poskytují maximální točivý moment 353 Nm a dosahují nejvyšší rychlosti 250 km/h. Funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku zvyšuje točivý moment až na 378 Nm. K její aktivaci dojde po dosažení hodnoty maximálního točivého momentu. Verze o výkonu 250 k zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,4 sekundy, verze o výkonu 275 k za 6,1 sekundy. Fastback je kromě toho vybaven systémem N Grin Control, který dává řidiči na výběr pět různých jízdních režimů. Nastavení se aktivuje příslušnými tlačítky na volantu: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jednotlivé režimy mění charakter vozidla v závislosti na náladě řidiče.

Produktová řada Hyundai N, inspirovaná motoristickým sportem, využívá zkušenosti získané z úspěšné účasti společnosti v mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) a mezinárodních mistrovstvích cestovních vozů TCR (Touring Car Racing). Produktová řada N byla zrozena v Namyangu, globálním výzkumném a vývojovém centru společnosti Hyundai Motor v Koreji, a podrobena dalšímu vývoji a testování na Nürburgringu, kde sídlí evropské testovací centrum Hyundai Motor.

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru