První generace je ze všech Transporterů nejznámější.Nyní se představuje ve světové premiéře nová studie I.D. Buzz Cargo, která by mohla rozšířit nabídku lehkých užitkových vozů o zcela nově vyvinutý model s elektrickým pohonem. A sice jako doplňkový model k bestselleru „T6“. Je přitom pravděpodobné, že by se Transporter s nulovými emisemi mohl objevit na trhu již v roce 2021. Alternativní režim zcela automatizované jízdy „I.D. Pilot“ (úroveň 4) otvírá výhled až do první poloviny příštího desetiletí.
Studie Transporteru, prezentovaná na veletrhu IAA Užitkové vozy v Hannoveru (20. až 27. září), je avantgardní variantou modelu I.D. Buzz. Toto MPV bylo představeno jako koncepční vůz v roce 2017 v Detroitu a nadchlo motoristy na celém světě. Sériová verze se objeví na silnicích v roce 2022. Rovněž s ohledem na sériovou výrobu je koncipován i nový I.D. Buzz Cargo. Oba modely jsou členy rodiny I.D. Family, nové generace síťově propojených elektromobilů, která boduje dojezdem srovnatelným se současnými vozy se zážehovým motorem, designem s progresivní DNA a velkorysou nabídkou vnitřního prostoru. Zásadní předností modelů I.D. Family je navíc modulární koncepce akumulátorů. V závislosti na účelu využití a akceptovatelné ceně budou elektromobily dodávány s různě velkými sadami akumulátorů. Základem je nová modulární platforma MEB pro vozidla s elektrickým pohonem. V závislosti na velikosti akumulátorů a příslušném modelu umožňuje platforma MEB dojezd cca 330 až více než 550 km (podle metodiky WLTP).
Užitečná hmotnost koncepčního vozu je 800 kg. Má délku 5048 mm, šířku 1976 mm a výšku 1963 mm. Rozvor náprav je 3300 mm. Studie se od MPV odlišuje mimo jiné novou střechou se solárním panelem, zadními křídlovými dveřmi s širokým úhlem otevření a novým zadním nárazníkem. Jak je u lehkých užitkových vozů běžné, nejsou s ohledem na optimální využití nákladového prostoru s regálovým systémem na straně řidiče žádné posuvné dveře. Přední a posuvné dveře se otevírají elektricky. Zvenku se otvírání aktivuje pomocí senzoru. Vůz rozpozná oprávněnou osobu podle digitálního kódu, který je odeslán do vozidla z chytrého telefonu.