KIA Ceed – první jízda

Ceed je na českém trhu již 12. rokem nejprodávanějším modelem značky a se 42 tisíci registracemi jde o nejúspěšnější model automobilky v České republice. Před jedenácti lety šlo o první model, na nějž Kia začala poskytovat 7letou tovární záruku na prvních 150 tisíc kilometrů.

KIA Ceed_foto_1

Třetí generace opět posouvá hranice segmentu C a  má ambici zvýšit tržní podíl automobilky v segmentu nižší střední třídy i na celém českém trhu. Důležitou roli bude v tomto ohledu hrát karosářská varianta kombi, tedy Sportswagon, jejíž prodej oficiálně startuje spolu s verzí hatchback. Celých 55 % prodejů modelu v České republice tvoří právě varianta kombi.

Vzhled modelu Ceed navazuje na sportovní a emotivní charakter fastbacku Stinger. Design modelu se zrodil v evropském návrhářském studiu firmy ve Frankfurtu pod vedením evropského šefdesignéra Gregory Guillauma a vedoucího návrháře Petera Schreyera.

Ceed oproti předchůdci je nově nižší s širší siluetou s delším zadním převisem a kabinou posunutou více vzad. Zakulacené hrany byly nahrazeny ostrými linkami; na přídi zaujme širší ‚tygří‘ maska chladiče a níže posazené otvory přívodu vzduchu, stejně tak jako přesné a lineární tvary rámující přední partii. Nový vůz standardně používá LED diody pro denní svícení. Při bočním pohledu je kapota opticky prodloužena pomocí ostrých a rovných křivek. Široký zadní C-sloupek zvýrazňuje postoj s kabinou posunutou směrem vzad. K lepší viditelnosti a bezpečnosti je vybaven zadními LED světlomety denního svícení.

Již v základní výbavě bude mít každý Ceed k dispozici kameru sledující provoz před vozidlem. Kromě standardně montovaných 6 airbagů bude každý model vybaven asistentem přepínání dálkových světel HBA či systémem sledování únavy řidiče DAW, který řidiče upozorní v případě, že zaznamená signály snížení jeho pozornosti. Nechybí ani aktivní systém pro jízdu v pruzích LKA, který nejen upozorňuje řidiče před vyjetím z jízdního pruhu, ale v případě jeho nečinnosti dokáže sám zasáhnout do řízení. Dále je tu systém autonomního nouzového brzdění FCA rozpoznávající automobily a pevné překážky a v příplatkové výbavě rovněž s rozpoznáváním chodců.

Samozřejmostí je také elektronické řízení stability vozidla (ESC) a vlastní stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management) a také technologie vektorování točivého momentu pomocí inteligentního přibrzďování vnitřních kol, která potlačuje nedotáčivost v zatáčkách a zaručuje vyšší potěšení z cestování i jistotu řidiče za volantem.

KIA Ceed_foto_2

Třetí generace modelu Ceed je postavená na zcela nové podvozkové platformě Kia ‚K2‘ a je o 20 mm širší (1800 mm) a 23 mm nižší (1447 mm) než končící model. Rozvor zůstal na 2650 mm, přičemž přední převis se zkrátil o 20 mm (na 880 mm) a zadní převis se naopak prodloužil o 20 mm (nyní 780 mm). Zavazadelníkem má nyní objem 395 litrů.

Ceed nabízí benzínový pohon 1,0 litru T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu) o výkonu 120 koní, resp. nový motor 1,4 litru T-GDi. Nový agregát ‚Kappa‘ 1,4 litru T-GDi (nahrazující motor 1,6 litru GDI) i přes nižší zdvihový objem disponuje výkonem 140 koní, tedy o 4 % více než předchůdce. Díky přeplňování se nový motor chlubí plošší křivkou točivého momentu než někdejší jednotka 1,6 litru, což v praxi znamená lepší odezvu v širším spektru jízdních podmínek – při současném snížení emisí. Oba benzínové motory T-GDi (1,0 litru a 1,4 litru) jsou spojeny s částicovým filtrem k dalšímu snížení výfukových emisí, aby nový Ceed s rezervou splňoval požadavky emisní normy Euro 6d TEMP. V nabídce je též pohonná jednotka 1,4 litru CVVT s vícebodovým vstřikováním o výkonu 100 koní a točivém momentu 134 Nm se 142 g CO2/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP a převodu zpět na údaj podle NEDC 2.0).

KIA Ceed_foto_3

K dispozici je také nový naftový motor Kia ‚U3‘. Nová jednotka ‚U3‘ 1,6 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection – rozvod paliva typu common rail, přímé vstřikování), navržená v souladu s přísnějšími emisními limity nejnovější normy Euro 6d TEMP, využívá aktivní systém selektivní katalytické redukce (katalyzátor SCR) k výraznému snížení objemu škodlivých emisí. Nový motor tak produkuje méně oxidu uhličitého, pevných částic a oxidů dusíku než dříve používané vznětové motory Kia. Nová jednotka 1,6 litru ve dvou výkonových variantách (115 nebo 136 koní) nabízí ve slabší výkonové variantě točivý moment 280 Nm v kombinaci s manuální převodovkou. Jednotka ve výkonnějším provedení 136 k rovněž produkuje 280 Nm v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, resp. 320 Nm se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Základní pořizovací cena pětidveřové varianty Ceed hatchback ve výbavě Comfort je pro český trh stanovena na 379 980 korun s motorizací 1,4 CVVT 100 k (73 kW).



Facebook

Nejčtenější

Nahoru