Světová premiéra elektrického supersportu Audi

Audi poprvé představuje stylistickou studii na akci Pebble Beach Automotive Week v kalifornském Monterey. Čistě elektricky poháněné Audi PB18 e-tron se prezentuje jako radikální vize supersportovního automobilu budoucnosti. Mimořádně široká a nízká karoserie, zřetelně inspirovaná aerodynamickým tunelem a závodními okruhy, signalizuje již svým čistým vzhledem zaměření na jízdu na limitu. Označení „PB18 e-tron“ poukazuje na přímořské letovisko Pebble Beach i na technické geny, které studie sdílí s úspěšným závodním vozem Audi R18 e-tron kategorie LMP1.

 Audi PB18 e-tron

Studie Audi PB18 e-tron má klasické uspořádání sportovního vozu s motorem uloženým uprostřed před zadní nápravou a daleko dopředu posunutým interiérem. Těžiště vozidla se nachází za sedadly a před zadní nápravou. Přitom se však nejedná o motor a převodovku, jako u konvenčně poháněného automobilu, nýbrž o sadu akumulátorů.

Vůz vděčí za svou nízkou hmotnost karoserii, vyrobené z kombinace hliníku, uhlíkových kompozitů a dalších kompozitních materiálů. Očekávaná pohotovostní hmotnost kompletního vozu by měla být nižší než 1550 kilogramů díky inovativním a relativně lehkým akumulátorům s pevným elektrolytem. PB18 e-tron má vnější délku 4,53 metru, vnější šířku 2 metry a vnější výšku pouhých 1,15 metru. Již těmito rozměry se řadí mezi klasické sportovní vozy. Rozvor náprav činí 2,70 metru, převisy jsou kompaktní. Z boční perspektivy je nápadná daleko dozadu protažená, mírně klesající linie střechy s mohutnými střešními sloupky C. Společně s velkým a téměř svisle umístěným zadním oknem připomíná toto tvarové řešení koncept „shooting brake“, který je syntézou kupé a zádě kombi.

Audi PB18 e-tron

Studie používá tři výkonné elektromotory – jeden vpředu a dva vzadu. Zadní elektromotory jsou uloženy uprostřed mezi čepy nápravy a pomocí hnacího hřídele přímo pohánějí příslušné kolo. Na přední nápravě poskytují nejvyšší výkon 150 kW, na zadní nápravě celkem 450 kW – Audi PB18 e-tron je samozřejmě skutečné quattro. Celkový maximální výkon činí 500 kW a při akceleraci může mít řidič krátkodobě k dispozici dokonce až 570 kW. Celkový točivý moment až 830 N.m umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za sotva více než 2 sekundy – to je hodnota, která se jen nepatrně liší od aktuálních prototypů LMP1.

Audi PB18 e-tron



Facebook

Nejčtenější

Nahoru