Představte si svět, ve kterém si automechanik nasadí speciální brýle a díky nim během chvilky zjistí, co je s vaším vozem v nepořádku a jak to napravit. Přesně takové využití rozšířené reality nyní testuje Lexus.
Zatím jde jen o pilotní projekt použitý při servisování vozů. V tuto chvíli se testuje na pěti největších evropských trzích – v Itálii, Španělsku, Francii, Anglii a Německu – a potrvá až do konce prosince. Pokud se osvědčí, hodlá ho japonská automobilka dále rozvíjet a používat. Například by se takto mohly prezentovat nové modely potenciálním kupcům, anebo rychleji vyřizovat náhrady škod.
Celý systém stojí na brýlích HMT-1 od firmy RealWear. Díky nim může mechanik navázat vizuální i hlasové spojení s dalšími lidmi, takže bude moci v reálném čase konzultovat opravy s majitelem vozu, ale i s odborníky, například z technického centra automobilky, nezávisle na tom, že je vzdálené třeba tisíc kilometrů.
Jak to funguje?
Obraz z vestavěné kamery se přenáší v reálném čase pomocí bezdrátové sítě nebo Bluetooth rozhraní a lze jej zobrazit na displeji počítače nebo tabletu kdekoli na světě. Pracovník servisu tak má možnost ukázat zákazníkovi podvozek automobilu, aniž by majitel musel ulehnout pod auto. Zákazník navíc může vidět totéž co automechanik, a přitom v klidu sedět u kávy v místnosti pro hosty servisu. V brýlích jde snadno zobrazit každý detail opravovaného vozu, z jakéhokoli úhlu. Přímo na displej lze posílat potřebná schémata, která se zobrazí v zorném poli mechanika.
Brýle HMT-1 tvoří miniaturní tablet se systémem Android, umístěný na pohyblivém rameni v zorném poli uživatele. Je vybavený kamerou, mikrofonem a reproduktorem, a také hlasovým ovládáním. Zařízení firma vyrobila pro průmyslové účely, je proto odolné vůči vodě, prachu a nárazu – zvládne i pád z výšky nebo na beton.