Hyundai Tucson, jehož výroba bude zahájena tento měsíc, bude vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s napětím 48 V. Jedná se o první model v produktové řadě značky nabízející novou techniku, s níž Hyundai směřuje k čistější budoucnosti.
Výroba nového kompaktního SUV bude zahájena v červnu 2018 a jeho uvedení na evropské trhy bude následovat v létě. Portfolio vylepšených motorů pro model Tucson splňuje novou emisní normu Euro 6d Temp. Vůz nabízí vylepšený design a výběr vyspělých komfortních a bezpečnostních systémů, aby navázal na úspěchy předchůdce, který byl nejprodávanějším modelem značky Hyundai v Evropě v letech 2016 a 2017.
Je prvním vozem značky Hyundai, který je vybaven systémem částečně hybridního pohonu s napětím 48 V, a to v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 litru. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Při akceleraci podporuje MHSG spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva. Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. MHSG dokáže zajišťovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během zpomalování prostřednictvím brzdění motorem či brzdovou soustavou jsou rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory. Systém tímto způsobem významně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 bez kompromisů z hlediska maximálního potěšení z jízdy.
Nový systém elektrifikace nabídne zákazníkům výhodný poměr mezi pořizovací cenou a úsporou nákladů, která vyplývá ze snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Cílem je snížit pomocí této techniky spotřebu paliva a emisí CO2 až o 7 procent v kombinaci s mechanickou převodovkou po přepočtu dle metodiky EU.
Vznětový motor 2,0 litru je se 137 kW/186 k nejvýkonnější jednotkou, nabízenou pro nový Tucson. Dodává se s pohonem všech kol a může být kombinován s novou 6stupňovou mechanickou převodovkou, nebo na přání s nově vyvinutou 8stupňovou samočinnou převodovkou.
Od jara 2019 bude technika částečně hybridního pohonu s napětím 48 V pro nový model k dispozici také s novým vznětovým motorem Smart Stream 1,6 litru.