Pořizujete si nové auto? Vyplatí se operativní leasing?

Vlastnit nebo si pronajmout? Otázka, kterou si při pořizování nového osobního automobilu pokládá stále více Čechů. Zatímco dříve jasně vedl nákup vlastního vozu, v posledních letech výrazně přibývá lidí, kteří uvažují o novém autě na operativní leasing. Aby se vám však financování touto formou vyplatilo, je důležité zaměřit se na několik věcí.

key

Hlavním důvodem, proč jdou lidé stále častěji cestou tzv. “operáku”, je minimum starostí spojených s provozem automobilu. Jelikož vůz zůstává fakticky ve vlastnictví leasingové společnosti, a uživatel si jej za sjednanou měsíční splátku pouze pronajímá, odpadá mu starost se sjednáváním povinného ručení, havarijního pojištění a zejména s následným prodejem vozu. Vše je zahrnuto v ceně pronájmu.

Smlouvy se zpravidla uzavírají na 2 nebo 3 roky, výjimkou však nejsou ani roční pronájmy. Jediným omezením, které na vás po tuto dobu čeká, je smluvní nájezd. Ten se většinou pohybuje okolo 10 – 20 tisíci kilometry ročně a odvíjí se od něj výše měsíční splátky. Před podpisem smlouvy je proto důležité uvědomit si, jak často, respektive jak moc budeme s autem v následujícím smluvním období jezdit. „Obecně je vždy lepší nechat si při nastavování smluvního nájezdu určitou rezervu nebo se porozhlédnout po takové nabídce, která obsahuje i tzv. volnou hranici. Tou se rozumí počet kilometrů, obvykle se jedná o 3 tisíce, o které je možné smluvní nájezd překročit, a to bez jakýchkoliv doplatků,“ uvádí Karel Punčoch z nezávislého srovnávače operativních leasingů.

Věděli jste, že…

  • o pořízení příštího automobilu na operativní leasing uvažuje desetina Čechů.
  • třetinu poptávek operativního leasingu uskuteční ženy.
  • nejčastěji mají řidiči zájem o smlouvu na dva roky s nájezdem 20 tisíc kilometrů.

Většina leasingových společností dnes zájemcům kromě základního pronájmu nabízí také rozšířenou variantu. Ta v měsíční splátce zahrnuje i různé doplňkové služby, které mají za cíl usnadnit řidičům provoz vozu. Patří mezi ně například asistenční služba, palivová karta, dálniční známka, ale především sezónní pneumatiky. „Základní varianty operativních leasingů lákají hlavně nižší měsíční cenou. Zájemci, kteří se rozhodnou ušetřit, však musí počítat s nákupem zimních pneumatik a jejich uskladněním v letních měsících. V mnoha případech se tak vyplatí sáhnout po fullservisové variantě, kde tyto starosti řidičům odpadají,“ říká Karel Punčoch.

Základním předpokladem spokojenosti na obou stranách je, aby se stav vráceného automobilu co nejvíce podobal tomu, ve kterém jste jej přebírali. Leasingové společnosti samozřejmě zohledňují přiměřené opotřebení, které vzniká běžným provozem. „Starost o to, zda nebude při vrácení vozu přehnaně zkoumán jeho stav, patří k těm nejčastějším. Není zde však důvod k obavám, seriózní poskytovatelé mají vypracovaný manuál, který jasně vymezuje míru akceptovatelného opotřebení,“ dodává K. Punčoch.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru