Největší oblibě se těší vozy kombi a SUV v manuálu, klesá zájem o dieselové varianty a naopak razantně roste zájem o alternativní paliva jako CNG.
Letní počasí je pro většinu z nás příhodným časem pro pořízení si lepšího automobilu. Rodiny se vydávají na delší vzdálenosti a chtějí své nejdražší bezpečně a pohodlně dovézt do cíle.
„Ve chvíli, kdy si pořídíte dítě, otočí se vám celý svět vzhůru nohama. Už pro vás není tak důležité, jestli máte módní či frajerské auto, ale více se zajímáte o bezpečnostní prvky a výbavu. Proto i v našich autocentrech prodeje rodinných vozů stabilně rostou, letos oproti loňsku již o téměř patnáct procent. Očekáváme, že před prázdninami se poptávka díky výběru vozu na dovolenou ještě zvýší,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter Karolína Topolová.
Dle statistik tohoto prodejce patří letos mezi nejprodávanější značky typicky Škoda, Volkswagen a Ford, ale o místo se čím dál tím více hlásí i Hyundai či Renault. Mezi nejoblíbenější modely patří jako vloni Škoda Octavia a Fabia či VW Passat. Zvýšený zájem hlásí autocentra v případě Škoda Yeti. „Většina rodičů se při koupi auta u nás zajímá ve zvýšené míře hlavně o bezpečnost, proto také nejčastěji volí bytelné vozy typu kombi, SUV a stále více i MPV. ISOFIX, který byl vyvinutý výrobci automobilů pro zvýšení bezpečnosti, je pro velkou část rodin již standardem, bez kterého se v autě neobejdou. Zajímavostí je klesající zájem o dieselové automobily, který v kategorii rodinných vozů dlouhodobě vévodí. Na úkor dieselů rostou nejen benzínové varianty, ale také vozy na CNG,“ doplnila Topolová. Téměř pětinásobně se za poslední rok zvýšil zájem o minimálně šestimístné automobily, čemuž napomáhá trend více četných rodin, kde je tři a více dětí. Celkem 82 % rodinných aut má manuální převodovku a náhon na dvě kola, nejoblíbenějšími barvami jsou šedá, černá a nově bílá.