Sedm nepostradatelných asistentů v našem autě

Náš vůz je plný kamer, senzorů a radarů. Nevidíme je, ale jsou vždy aktivní, když řídíme. Přestože tito pomocníci pro řidiče nemohou zastoupit naši pozornost při sledování dění na silnici, významným způsobem zvyšují bezpečnost a komfort při našich každodenních jízdách. Podle Evropské komise zachrání používání těchto opatření 7300 lidských životů a zabrání vážnému poranění 38 900 osob v období deseti let mezi roky 2020 a 2030.

asistenti4

Ve společnosti SEAT nese za tyto systémy odpovědnost Marc Seguer, který nám při usedání za volant popsal sedm nejužitečnějších asistentů:

asistenti2

  1. Automatické brzdění, které zabraňuje kolizím: Systém Front Assist předchází nárazu do vozidla vpředu tím, že sleduje vzdálenost našeho vozu od ostatních vozidel nebo chodců před námi.
  1. Méně stresu v dopravních kolonách: Brzdění, akcelerace a zase brzdění. Nic není únavnější než jízda v hustém silničním provozu, který je typický pro velká města. Systém dokáže automaticky řadit, upravovat rychlost jízdy a v každé situaci udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu.
  1. Žádné nechtěné vyjetí z jízdního pruhu: Udržování vozu v jízdním pruhu mohou usnadnit drobné, automatické zásahy do řízení. Vpředu umístěná kamera rozpoznává podélné čáry, vymezující jízdní pruh, a Lane Assist nás tak může upozornit na situaci, v níž hrozí vyjetí vozu z jízdního pruhu, bez ohledu na to, zda jedeme pomalu nebo rychle.
  1. Sledování dopravních značek: Asistent pro rozpoznávání dopravních značek je propojen s přední kamerou vozidla, která detekuje značky omezení rychlosti jízdy, zákazu předjíždění nebo dokonce práce na silnici.
  1. Už žádné slepé úhly: Již se nemusíme obávat změny jízdního pruhu díky vizuálnímu upozornění na vnějších zpětných zrcátkách, jež informuje řidiče o vozidlech, která se přibližují z oblasti mimo jeho zorný úhel. Asistent pro sledování slepého úhlu spolupracuje se dvěma radarovými senzory pro sledování dopravy vzadu, a zvyšuje tak bezpečnost jízdy.
  1. Komfortnější jízda: Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) umožňuje nastavit konstantní rychlost jízdy a v závislosti na stavu dopravy zajišťuje zrychlování nebo zpomalování vozu. V případě potřeby vůz dokonce bez zásahu řidiče automaticky zabrzdí.
  1. Parkování bez rukou na volantu: Parkovací asistent řídí místo nás a používá k tomu kamery, které poskytují přehled o situaci kolem vozu v rozsahu 360°. Sleduje vzdálenosti od překážek, aby zabránil kolizím, a dokonce zajistí veškerou práci s volantem.

asistenti

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru