22. 4. 1948 bylo zaregistrováno dodnes používané logo Barum. Tradiční česká značka navazuje na téměř 90 letou tradici výroby pneumatik ve Zlíně a jeho okolí. Dnes je v rámci celého koncernu Continental druhou nejprodávanější značkou v Evropě. V Česku používá pláště Barum 18,1 % řidičů.
Po druhé světové válce muselo ministerstvo dopravy reagovat na velice špatný stav silnic a pneumatik, které motoristé používali. Výsledkem byla výrazná omezení rychlosti, až na 40 km/h ve městech, a v roce 1947 také dohoda o vytvoření nové obchodní organizace, jež zastřeší distribuci a prodej pneumatik. Navzdory špatné kvalitě používaných plášťů totiž ve skladech zlínské továrny ležely nevyužité pneumatiky v hodnotě 20 milionů korun. Spojením prvních písmen značek Baťa, Kudrnáč-Rubena a Matador/Mitas vznikla jedna jediná: slavný Barum. Pod jeho jménem se později prodávaly veškeré gumové výrobky v ČSSR.
Barum v době svého vzniku navazoval na tradici výroby pneumatik ve Zlíně a jeho okolí. První nákladní pláště zde nechal již v roce 1932 vylisovat známý průmyslník Tomáš Baťa. Velice rychle následovaly i osobní pláště a Baťova společnost dokázala v několika letech změnit poměry na československém trhu s pneumatikami. Její výrobky se prodávaly levněji než konkurenční z dovozu, takže zatímco v roce 1932 se do ČSR dovezlo 522 600 kusů pneumatik, tak v roce 1935 klesl počet importovaných plášťů na 41 148 kusů.
Vzhledem k významu Baťových závodů se společnost Baťa stala po válce i prvním majitelem značky Barum. Baťovy závody ale byly záhy přejmenovány na Svit a gumárenská výroba byla následně vyčleněna do podniku Rudý říjen. Za socialismu se do výrobního programu postupně zavedly bezdušové a později také radiální pláště. K významným okamžikům patří spuštění výroby v nové pneumatikárně v Otrokovicích (1971, slavnostní otevření 1972). Od roku 1971 je Barum rovněž partnerem slavné Barum Rally. Přelomovým modelem se stala pneumatika OR 37 z roku 1987 pro Škodu Favorit.
Po roce 1989 musel Barum pro zachování své existence nalézt silného partnera. Toho našel v koncernu Continental AG. Smlouva o joint-venture byla podepsána 21. 12. 1992 a v platnost vstoupila 1. 3. 1993. Vznikla tak společnost Barum Continental s.r.o. (dnes Continental Barum s.r.o.) a značka Barum se stala součástí koncernu Continental AG.
Barum je dnes druhou nejprodávanější koncernovou značkou hned za prémiovým Continentalem. O oblíbenosti značky v Česku svědčí i závěry terénního průzkumu, z něhož vyplynulo, že v České republice používá pneumatiky s okřídleným B na bočnici 18,1 % šoférů.
K sedmdesátým narozeninám si Barum na podzim tohoto toku nadělí dárek, a to zbrusu novou zimní pneumatiku Polaris 5, která se stane pátou generací zimních plášťů.
Významné milníky v historii značky Barum
1932 Vyrobena první pneumatika značky Baťa.
1948 Vznik značky Barum.
1959 První bezdušové pláště.
1967 První radiální pneumatika Barum 155-14 OR 1 určená mj. pro legendární Škodu 1000 MB.
1971 Zahájena výroba v továrně v Otrokovicích, dnes největším závodě společnosti Continental v Evropě. První vylisovanou pneumatikou je radiální Barum 155-14 OR 6.
1971 První ročník nejslavnějšího motoristického podniku na území Československa, Barum Rally. Značka Barum je celou dobu jejím jmenným partnerem.
1987 Pneumatiky OR 37 pro Škodu Favorit.
1993 Barum se stává součástí koncernu Continental.
2002 Pneumatika Barum Bravuris zvládne rychlost až 240 km/h.
2018 Uvedena nová zimní pneumatika Barum Polaris 5. Portfolio značky kromě ní tvoří v kategorii osobních plášťů letní Bravuris 3 HM, Brillantis 2, Bravuris 4×4, Bravuris 2, zimní Polaris 3 a modely Vanis 2 a SnoVanis 2 (zimní) pro lehká užitková vozidla. Barum vyrábí i nákladní pláště a pneumatiky pro manipulační techniku (vysokozdvižné vozíky atd.).