Snímek „Bullittův případ“ (v originále Bullitt) z produkce Warner Bros se zapsal do paměti automobilových fanoušků jednou z nejslavnějších scén ve filmové historii – téměř desetiminutovou „honičkou“, při které McQueen pronásleduje dva zabijáky ulicemi San Franciska za volantem Mustangu GT fastback modelového roku 1968.
Na autosalonu v Ženevě Ford v evropské premiéře představil nový Mustang BULLITT – speciální edici populárního modelu, připomínající 50. výročí legendárního filmu. Světové veřejnosti se vůz představil začátkem letošního roku na autosalonu v Detroitu. Od června se tento model začne vyrábět také pro evropské zákazníky.
Mustang BULLITT je poháněn motorem 5.0 V8, vylepšeným o otevřené sání, 87mm škrticí klapky a řídicí jednotku z modelu Shelby Mustang GT350. V evropské specifikaci bude agregát podle předpokladů dosahovat výkonu 341 kW (464 k) a točivého momentu 529 Nm.
Nabídka laků karoserie je omezena na černou Shadow Black a klasickou tmavě zelenou Dark Highland Green, kterou nosil filmový vůz. Ke specifickým detailům nového Mustangu BULLITT patří 19palcová kola z lehké slitiny v klasickém designu „Torq Thrust“, červené brzdiče Brembo a imitace víčka nádrže s emblémem BULLITT.
V interiéru se objevuje plně digitální přístrojový štít, tvořený LCD displejem o úhlopříčce 12 palců. K dispozici budou sportovní sedadla Recaro. Barva švů na sedadlech, středové konzoli a palubní desce odráží zvolený odstín laku karoserie. Na palubní desce před spolujezdcem se namísto tradičního emblému Mustang nachází plaketa s pořadovým číslem vozu.
Novinkou ve výbavě Mustangu BULLITT je funkce automatického srovnání otáček při podřazování (meziplyn). Chybět nebude ani prémiový audiosystém B&O PLAY o výkonu 1 000 wattů s 12 reproduktory.
Třetí generace Mustangu BULLITT navazuje na předchozí speciální edice BULLITT z let 2001 a 2008. I ty měly výkonnější motory, kola v designu „Torq Thrust“, speciální detaily a omezenou nabídku laků, ve které ovšem nechyběl odstín Dark Highland Green. Novinka je osazena manuální převodovkou s novou funkcí automatického srovnání otáček motoru a převodovky při podřazování. Výsledkem jsou plynulejší změny rychlostních stupňů při sportovní jízdě.
Sériově dodávaný 1 000W prémiový audiosystém B&O PLAY s 12 reproduktory zprostředkuje dokonalý poslech všem cestujícím ve voze. Vyznačuje se hlubokým a přesným podáním basových tónů díky dvoucívkovému subwooferu, zatímco tříkanálové reproduktory ve dveřích zajišťují rovnoměrnou distribuci zvuku v kabině.
K detailům odkazujícím na slavného předchůdce patří chromované prvky okolo masky i předních oken a černé provedení samotné masky. Vůz nemá žádná loga ani emblémy. Jedinou výjimku představuje imitace víčka nádrže s logem BULLITT uprostřed zádi.
K dispozici budou rovněž adaptivní tlumiče pérování MagneRide, které v reálném čase reagují na momentální situaci a zlepšují ovladatelnost vozu bez negativních dopadů na jízdní komfort. Sériově dodávaný sportovní výfuk s aktivní klapkou uděluje novému Mustangu BULLITT nezaměnitelný zvukový projev.