Nový Peugeot 508 – kupé nebo fastback?

Nový Peugeot 508 mění vše. Nová nízká a kompaktní karoserie, ostrý a svalnatý design exteriéru, pozoruhodný interiér s uspořádáním kabiny Peugeot i-Cockpit. Představuje generační skok z hlediska kvality a stává se vlajkovou lodí posunu značky směrem k luxusnějším vozům.

PEUGEOT_508_2202STYP_104 

V tradičním, relativně konzervativním segmentu D jsme v Evropě již čtyři roky svědky stagnace trhu, které předcházelo více než deset let poklesu. Tato automobilová kategorie je pod tlakem konkurenčních nabídek a tvarů karoserie, zejména vozů SUV.

V této souvislosti byl v případě vozu Peugeot 508 cíl designérů značky jasný: přejít od klasické čtyřdveřové siluety s odděleným zavazadlovým prostorem k pětidveřové karoserii, která v sobě spojuje prvky karoserií typu kupé a fastback.

Výška vozu byla snížena – na pouhých 140 cm – a jeho aerodynamické plynulé linie připomínají styl kupé. Vůz působí kompaktně, měří pouze 475 cm. Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy odhalující bezrámové dveře.

V interiéru kraluje i-Cockpit. Od doby, kdy se v roce 2012 poprvé objevil u vozu Peugeot 208, se dál postupně s každým novým modelem vyvíjel, od Peugeotu 2008 přes Peugeot 308 po nejnovější SUV Peugeot 3008 a 5008. Jde tedy již o tři generace kabiny Peugeot i-Cockpit, která se stala výrazným poznávacím znakem vozů značky. Na středové konzole upoutá elektricky ovládaná impulzní osmistupňová automatická převodovka s páčkami na volantu.

PEUGEOT_508_2202STYP_301

Nový Peugeot 508 je vybaven motory nejnovější generace PureTech a BlueHDi (všechny s  technologií SCR) splňujících emisní normu Euro 6.c (6.2). V nabídce jsou dva nové typy benzínových motorů (v závislosti na daném trhu), jejichž základem je motor 1,6 l PureTech:

  • 6 PureTech 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8;
  • 6 PureTech 225 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 (pouze verze GT). Tato verze ve spojení s režimem Sport u řízeného odpružení zajišťuje mrštnost a reaktivnost zasluhující označení GT.

V nabídce jsou dále čtyři dieselové motory (v závislosti na daném trhu), jejichž základem jsou motory 1,5 l a 2,0 l BlueHDi:

  • 5 BlueHDi 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6, což je základní verze, jediná s manuální šestistupňovou převodovkou;
  • 5 BlueHDi 130 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8;
  • 0 BlueHDi 160 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8;
  • 0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8.

Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhouse, francouzské továrny v Trémery a Douvrinu dodávají motory. Model proto získal označení „Origine France Garantie“, které potvrzuje, že byl vyroben ve Francii.

Nový Peugeot 508 bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září.

PEUGEOT_508_2202STYP_107

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru