Skupina AAA Auto, která v minulém roce zobchodovala ve střední Evropě 75 400 automobilů, chce zákazníkům přinést větší komfort při nákupu a prodeji vozů prostřednictvím inovací. Program sjednotí pod hlavičkou inovační laboratoře AuresLab.
Inovační laboratoř bude zastřešovat inovace a uvádět je do praxe. Cílem je oslovit mimo jiné i potenciální zákazníky, kteří dosud prodávají a nakupují automobily sami mezi sebou na takzvaném peer-to-peer trhu, a to díky zásadnímu zvýšení komfortu při nákupu a prodeji, a také širšímu záběru podnikatelských aktivit firmy. Název laboratoře vychází z anglických slov AUtomotive REtail Systems. AuresLab bude fungovat jako značka společnosti Aures Laboratories s.r.o., která je součástí skupiny AAA Auto.
Inovace se budou týkat celé skupiny, od výkupu, prodeje, finančních služeb, marketingu, poprodejního servisu až k interním systémům řízení, jejichž dopad by měli zákazníci pocítit. V letošním roce firma hodlá vynaložit na projekty řízené inovační laboratoří AuresLab až 10 milionů eur, do roku 2020 to může být až čtyřicet milionů. Inovativní byl už samotný business model výkupu vozů za hotové přímo do vlastnictví firmy, se kterým přišli již na začátku, před pětadvaceti lety. Následovala další prvenství, jako například vytvoření zákaznického call centra či využití internetu jako významného nástroje podpory prodeje a výkupu. Z poslední doby je to rozšíření prezentace nabídky vozů na Facebook či Instagram, zavedení identifikace aut pro zákazníky pomocí QR kódů či 3D prohlídka pražského showroomu včetně propojení navigace na pobočky s mapami společnosti Google.
Cílem je přinášet novinky, které umožní lépe a rychleji sloužit zákazníkům. Taková je například služba Try&Buy, která umožní zákazníkům z Mototechny nejprve si vybrané auto nezávazně až na tři měsíce vyzkoušet a až potom zakoupit. Do ostrého provozu spustí službu Try&Buy od dubna po předchozím testování. V současnosti Áčka nabízejí firmám již i softwarové inovativní produkty, jako algoritmizované oceňování aut dle tržních trendů či robot, který automaticky shromažďuje byznysové příležitosti z internetu. AuresLab bude přicházet s inovacemi buď sám, nebo ve spolupráci s jednotlivými divizemi či odděleními firmy.