Dakar 2018 – Třetí a zároveň poslední vítězství Peugeotu

Po 8793 kilometrech dun, horských průsmyků, kamenitých tratí a nebezpečí všeho druhu na území Peru, Bolívie a Argentiny získala posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz pro Peugeot 3008DKR Maxi ve 40. Rallye Dakar velkolepé vítězství.  

Peugeot Dakar 2018 2

Trasa Dakaru se ukázala být obzvláště náročná po mechanické stránce. V průběhu této náročné zkoušky vytrvalosti na téměř 9000 kilometrech Peugeot 3008DKR Maxi nejenom vyhrál sedm ze třinácti etap, ale prokázal rovněž svoji spolehlivost. Jedinými problémy, které vůz postihly, byly menší potíže s řazením, avšak důvodem pro odstoupení vozu č. 306 nebyly technické problémy.

Carlos Sainz a Lucas Cruz neměli v minulých třech Dakarech štěstí, ale vrátili se zpět s maximálním elánem. Dvojice Španělů od samého startu soutěže podávala mistrovský výkon a za volantem vozu č. 303 předvedla jak výkonnost, tak konzistentnost. Vyhráli měřené úseky č. 6 a 7 , aby po maratonské etapě převzali vedení, o které již nepřišli. Vítězové Dakaru 2010 znovu vystoupili na vrchol stupňů vítězů, když do Córdoby dojeli s náskokem 43 min 40 s před svými soupeři.

Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret, kteří Rallye Dakar pro Peugeot vyhráli v letech 2016 a 2017, zažili soutěž plnou akcí spolu se dvěma nešťastnými zádrhely. V 7. měřeném úseku musela posádka vozu č. 300 prudce uhnout, aby zabránila střetu se čtyřkolkou, která zastavila uprostřed cesty. Následkem toho se u jejich vozu poškodilo levé zadní zavěšení o skrytý kámen. Poté mistři Dakaru na začátku 13. etapy narazili do stromu. V obou případech jim týmoví kolegové Cyril Despres/David Castera pomohli vůz opravit, aby mohli pokračovat. Tyto nešťastné události znamenaly, že přišli nejprve o první a poté o druhé místo v celkovém pořadí. Dojeli nicméně na čtvrtém místě a prokázali, že jsou nejrychlejší posádkou z celé sestavy týmu, když dosáhli tři etapová vítězství.

Po dosažení druhého místa v loňském Dakaru, se ztrátou pouze 5 minut za vítězi, zahájili Sébastien Loeb/Daniel Elena letošní ročník s jasným cílem vyhrát. Měli skvělý vstup do soutěže navzdory tomu, že se itinerář průjezdu přes Peru skládal hlavně z dun a jízdy mimo silnice, což nebylo jejich silnou stránkou. Pak v působivém stylu vyhráli 4. měřený úsek v rámci jedné z nejtěžších etap moderního Dakaru v Jižní Americe. Bohužel, zatímco pokračovali na druhém místě v celkové klasifikaci, byli nuceni odstoupit v 5. měřeném úseku mezi San Juanem de Marcona a Arequipou v Peru. Jejich vůz spadl do měkké a písčité díry při vyhýbání se jinému konkurentovi, který zde uvízl. Dopad zlomil Danielu Elenovi kostrč, což mu znemožnilo pokračovat.

Peugeot Dakar 2018

Zde je stručná připomínka všeho, co Peugeot na Dakaru dosáhl:

1987: Vítězství pro posádku Vatanen/Giroux (205 T16 Grand Raid)

1988: Vítězství pro posádku Kankkunen/Piironen (205 T16 Grand Raid)

1989: První a druhé místo pro posádky Vatanen/Berglund a Ickx/Tarin (oba 405 T16 Grand Raid)

1990: První, druhé a třetí místo pro posádky Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), Waldegard/Fenouil (405 T16 Grand Raid) a Ambrosino/Baumgartner (205 T16 Grand Raid)

2016: Vítězství pro posádku Peterhansel/Cottret (2008DKR)

2017: První, druhé a třetí místo pro posádky Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena and Despres/Castera (všichni 3008DKR)

2018: Vítězství pro posádku Sainz/Cruz (3008DKR Maxi).

NOVÝ SMĚR K ELEKTRIFIKACI

Tohoto vítězství Peugeot dosáhl při své poslední účasti v Dakaru. Nyní se značka soustředí na mistrovství světa FIA v rallycrossu WorldRX (FIA World Rallycross Championship). Jeho sezona odstartuje 14. – 15. dubna v Barceloně se Sébastienem Loebem za volantem jednoho z vozů Peugeot 208 WRX. Souběžně s tím se tým bude připravovat rovněž na nadcházející elektrický šampionát v rallycrossu, který začne od roku 2020. Do toho vstoupí s nástupcem současného vozu Peugeot 208, který bude mít plně elektricky poháněnou verzi.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru