Americký aukční dům Gooding & Company, který se specializuje na motoristické perly, nabídl k prodeji Lexus LFA v unikátní verzi Nürburgring Edition. Jedná se o opravdovou raritu, protože modelů LFA bylo vyrobeno pouze 500 kusů a z toho jen 50 ve verzi Nürburgring. Portál Drivetribe tuto příležitost přirovnává k šanci, že se zjeví jednorožec.
Sněhobílý Lexus LFA Nürburgring Edition, prezentovaný Gooding & Co., má interiér v bílé a červené kůži. Automobil sériového čísla 498 byl vyroben v roce 2012, což znamená, že po něm opustily bránu továrny už jen dva vozy. Stav interiéru, karosérie i motorového prostoru je dokonalý, což vzhledem k tomu, že má najeto pouhých 60 mil (necelých 100 km), není až tak překvapivé.
Vůz pohání motor s výkonem zvýšeným na 571 koňských sil. Pod kapotou verze Nürburgring Edition dále najdeme zdokonalenou převodovku s časem řazení 0,05 sekundy, vylepšené zavěšení a aerodynamické modifikace, včetně pevného zadního spojleru. Maximální rychlost činí 325 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h má za 3,7 sekundy.
Podle odhadů by se cena auta nabízeného v aukci mohla vyšplhat v přepočtu k 21 milionům Kč. To není moc, když si uvědomíme, že minulý rok se LFA Nürburgring Edition (s podpisem Akia Toyody na masce) nabízelo v Německu za sedm milionů dolarů.
Tento supervůz má zajímavou historii. Nápad na jeho vytvoření se zrodil v hlavě tvůrce legendární Toyoty Celica GT4 Haruhika Tanahashiho. O svou myšlenku se podělil se zkušebním jezdcem Hiromuem Narusem, který byl také instruktorem závodní jízdy Akia Toyody, vnuka zakladatele koncernu. Akio, dnes prezident Toyoty, tehdy ředitel zahraniční pobočky firmy, se pro projekt nadchl. Nebylo snadné přesvědčit představenstvo a také řadu inženýrů, ale nakonec realizace vozu dostala zelenou. V červnu roku 2003 byl prototyp připraven k jízdě. Jako první usedl za jeho volant právě Akio Toyoda. Po testech padlo rozhodnutí postavit výrobní verzi s karosérií z uhlíkových kompozitů a motorem V10 o výkonu 560 koní. V roce 2007 Toyoda a Naruse sestavili tým Gazoo Racing s myšlenkou účasti v závodě 24 hodin Nürburgring. Jedním z týmových jezdců byl jakýsi Morizo – pod tímto pseudonymem řídil Lexus LFA sám Akio Toyoda.
Rozhodnutí vytvořit supervůz se Lexusu vyplatilo. LFA se vyráběl v letech 2010-2012 a stal se kultovním automobilem. Dokonce i Jeremy Clarkson, známý svým cynickým přístupem, přiznává, že je to auto jeho snů. LFA pomohl přesvědčit zákazníky, že vozy Lexus jsou nejen luxusní, ale zároveň přinášejí obrovskou radost z jízdy a celá řada řešení, která byla vypracována pro LFA, se později dočkala využití v dalších modelech.