Automobilka Porsche schválila nové pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race 2 v rozměrech 265/35 ZR 20 (99Y) XL a 325/30 ZR 21 (108Y) XL jako originální výbavu pro silniční použití na jejím novém modelu 911 GT2 RS.
Nástupce pneumatik Sport Maxx Race Dunlop vyvíjel přímo ve spolupráci s Porsche, aby splnil její výjimečné požadavky na nové 911 GT2 RS: vynikající výkonnost na suché vozovce a nejrychlejší úsekový čas pro zapálené energické jezdce. Tyto pneumatiky již byly schváleny i pro nové 911 GT3.
Zkušenosti z různých vítězství v motoristickém sportu jsou základem pro navrhování a vývoj ultravýkonných pneumatik pro sportovní vozy typu Porsche 911 GT2 RS. Motoristický sport představuje nejpřísnější test a zkušební terén, protože dovoluje sběr významného objemu dat a zpětné vazby od řidičů a umožňuje srovnání s ostatními značkami s cílem dále posouvat hranice inovací. Vítězství v závodě 24H je pro každého výrobce pneumatik vrcholným testem odolnosti a stabilní výkonnosti a Dunlop dokáže přenášet poznatky ze závodů 24H Nürburgring a 24H Le Mans do výkonných silničních pneumatik.
Sport Maxx Race 2 byly schváleny jako originální výbava modelu 911 GT2 RS po intenzivních zkouškách na Nordschleife v Německu a v testovacím zařízení značky Porsche v Nardò.
Klíčem k dosažení nejrychlejšího času na okruhu je vysoká přilnavost a přesnost řízení. Zdokonalením kulového tvaru pneumatik dokázal Dunlop vyrovnat rozložení tlaku v jízdní stopě, což se pro řidiče projevuje lepší zpětnou vazbou v zatáčkách a vyšší přesností řízení.
Pneumatiky využívají spojky mezi dezénovými drážkami, které zvyšují tuhost pneumatiky; konstruktéři se při jejich návrhu inspirovali strukturami výztuží, které se vyskytují v přírodě. Konstrukční metoda ‘LightWeight Reinforcement Structure Design’ vývojářům umožnila ušetřit na spotřebě pryže. Výsledkem je přitom tužší a lehčí pneumatika s minimální možnou celkovou hmotností.
Nově vyvinuté pneumatiky jsou vyrobeny ze směsi odvozené od směsi závodních pneumatik, která představuje rozhodující prvek při zlepšování vlastností v zájmu vysoce výkonného řízení. Závodní směs se zahřívá rychleji než standardní směs, což zlepšuje hodnotu tření mezi pneumatikou a vozovkou a přináší tak extrémní přilnavost a dlouhodobou stabilní výkonnost při řízení velmi silných vozů.