Nissan odhalil zcela nový Leaf – elektromobil určený pro masový trh. 100% elektrický a vybavený chytrými technologiemi – je prvním Nissanem v Evropě, který přináší prvky autonomního řízení a je plný inovací, jako je e-Pedal, jenž umožňuje jezdit a brzdit zcela novým a plynulým způsobem.
Dojede také dále – nabízí dojezd 378 km na jedno nabití – a jeho design byl kompletně přepracován. Na trzích v Evropě bude v prodeji od ledna 2018.
Vůz je praktickým ztělesněním vize Inteligentní mobility Nissan, který zavádí prvky technologie autonomního řízení ProPilot, disponuje zcela elektrickým hnacím ústrojím a má schopnost připojovat se k budovám, a také je napájet.
S vyšší energetickou efektivitou poskytuje nové elektrické hnací ústrojí lineární jízdní vlastnosti s výkonem 110 kW. Točivý moment vzrostl na 320 Nm, což se příznivě projevuje v lepší akceleraci.
Dojezd nového modelu narostl na 378 km (Nový evropský jízdní cyklus) na jedno nabití. Pro ty, kteří chtějí jezdit ještě dále, uvede Nissan koncem roku 2018 na trh verzi s vyšším výkonem a kapacitou baterie za vyšší cenu. Tato verze poskytne ještě větší dojezd a zákazníci si tak budou moci vybrat variantu dojezdu podle svých potřeb.
Nový Leaf disponuje třemi hlavními technologiemi Intelligent Driving. První je technologie autonomního řízení ProPILOT. Využívá se při jízdě v jednom jízdním pruhu na dálnici a přispívá k tomu, že jízda je snadnější, méně stresující a uvolněnější.
Druhá technologie, ProPILOT Park, mění způsob, jak lidé uvažují o parkování. Při aktivaci tato technologie převezme kontrolu nad veškerým řízením, zrychlováním, brzděním a řazením rychlostí a automaticky vůz umístí do parkovacího místa. Parkování tak bude pro všechny řidiče bez starostí a mnohem přesnější.
Třetí technologie, e-Pedal, je revoluční technologií, která mění způsob, jakým jezdíme. Umožňuje řidiči nastartovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavovat jednoduše působením na plynový pedál. Když je plynový pedál zcela uvolněný, postupně se aktivují rekuperační a mechanické brzdy a plynule vůz zastaví. Vůz si pak udržuje svou pozici, i v prudkých kopcích, až do opětovného sešlápnutí plynového pedálu. V situacích vyžadujících agresivní brzdění je však nutné použít tradiční brzdový pedál.
Baterie vozu lze rovněž použít jako mobilní zařízení k ukládání energie. Systém funguje tak, že umožňuje majitelům elektromobilů Nissan připojit se k elektrické síti a hrát aktivní roli ve službách energetické sítě a poskytuje jim příležitost alternativního zdroje příjmu. Technologie vozidel v síti (Vehicle2Grid – V2G) dovoluje obousměrné dodávky energie a umožňuje elektromobily plně integrovat do národní elektrické sítě. Přispívá ke zlepšení schopnosti sítě zvládat obtížně předvídatelný přísun energie z obnovitelných zdrojů. Zajistí tak ještě širší integraci obnovitelných zdrojů energie a přispěje k jejich vyšší dostupnosti. Až se technologie V2G rozšíří, může úplně změnit pravidla hry pro majitele elektromobilů Nissan. Ti se totiž stanou aktivní skupinou ovlivňující dění na trhu s elektrickou energií.
Systém pro ukládání energie xStorage využívá zkušeností, aby byla spotřeba energie domácností efektivnější a udržitelnější. Systém xStorage Home ukládá energii v ekonomicky nejvýhodnějších obdobích dne a zároveň kontroluje, jak a kdy se tato energie využívá, čímž šetří zákazníkům peníze a zlepšuje fungování celého energetického systému. V jediném zařízení dokonale integruje veškerý hardware a software potřebný pro řízení a ukládání energie potřebné pro domácnost. Funguje jako energetická síť: jednotka xStorage Home se může nabíjet z elektrické sítě, anebo energii do sítě dodávat.
Zákazníci mohou rovněž využívat nově navržené rozhraní aplikace pro chytré telefony, která jim umožní monitorovat stav nabití jejich vozidla, najít nejbližší nabíjecí stanici a předem vyhřát nebo vychladit vozidlo na ideální teplotu před vyjetím.
V přední části najdeme pro Nissan charakteristickou mřížku chladiče V-motion. Ta odkazuje na geny, které sdílí s dalšími globální bestselery Nissanu, jako je Nissan X-Trail a nejprodávanější crossover v Evropě Nissan Qashqai. Odlišuje se však modrou barvou mřížky, která je novým charakteristickým prvkem elektromobilů Nissan. Tzv. plovoucí střecha dodává vozu styl a pocit dynamiky. Štíhlé LED světlomety mají pro Nissan typický tvaru bumerangu.
V interiéru řidiči a cestující ocení výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu a nový vzhled 7“ barevné (TFT) obrazovky. Také rozložení obrazovky bylo přepracováno, aby klíčové prvky, jako je technologie Safety Shield, stav nabití, ukazatel výkonu a informace audiosystému a navigačního systému, byly přehlednější. Do informačního a zábavního systému byly v některých zemích doplněny i systémy Apple CarPlay a Android Auto.
Nový Leaf nahrazuje model první generace, který se stal nejprodávanějším elektromobilem na světě. Od jeho uvedení do prodeje v roce 2010 si vůz vybralo více než 283 000 zákazníků.