Polo s více než 14 miliony prodanými vozy patří mezi velikány v kategorii malých vozů. Nyní přichází šestá generace. Sériová výbava vždy zahrnuje čtyřdveřovou karoserii, multikolizní brzdu a systém Front Assist pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců.
U nás stojí dobře vybavený vstupní model 292 900 Kč (Polo 1.0 Trendline s 55 kW/75 k). Základem pro konfiguraci nového modelu Polo jsou čtyři výbavové linie: „Trendline“, „Comfortline“, „Highline“ a „Beats“ (mimo jiné s audiosystémem o výkonu 300 W). Na konci letošního roku se navíc rozšíří výroba o nové Polo GTI, které již lze objednat.
Šestá generace modelu nabízí v oblasti pohonu výběr z celkem devíti úsporných motorů na benzin, naftu a zemní plyn. V době uvedení na trh mohou zákazníci objednávat dva zážehové tříválce ve dvou nejoblíbenějších výkonových stupních v tomto segmentu: jednotku 1.0 MPI s výkonem 55 kW/75 k a přeplňovaný motor 1.0 TSI s výkonem 70 kW/95 k. Všechny verze jsou vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie. Motory s výkonem 95 k a vyšším jsou nabízeny rovněž v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou (DSG).
Do konce roku postupně rozšíří nabídku další motory: dva motory na benzin, jeden na naftu a jeden na zemní plyn. Nabídku zážehových motorů na benzin završí jednotka 1.0 TSI s výkonem 85 kW/115 k a zdokonalený motor 1.5 TSI ACT s výkonem 110 kW/150 k a aktivním systémem deaktivace válců. Rovněž do konce roku bude ve výrobě vrcholná zážehová verze: 2.0 TSI s výkonem 147 kW/200 k v modelu Polo GTI (již lze objednávat). Novinkou v modelové řadě Polo je navíc motor na zemní plyn: 1.0 TGI s výkonem 66 kW/90 k. Nabídku motorů završí hospodárný vznětový motor 1.6 TDI s výkonem 50 kW/95 k.
Šestá generace vznikla na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Z toho vyplývají výrazně dynamičtější proporce s dlouhým rozvorem, krátkými převisy karoserie a sportovními poměry mezi hlavními rozměry (delší, širší a nižší karoserie, v interiéru však více prostoru pro hlavu).
Interiér byl v rámci vývoje přizpůsoben požadavkům digitální éry. Jako první vůz ve své třídě může být Polo na přání vybaveno zcela digitálním panelem přístrojů v podobě nejnovější generace systému Active Info Display. Ve stejné horizontální úrovni jako přístroje jsou umístěny informační a zábavní systémy s displejem o úhlopříčce až 8,0 palce, který má ve vrcholných verzích skleněný povrch. Digitální rozhraní pro chytré telefony umožňují v interiéru využívat jejich aplikace a různé internetové služby. Nabíjení chytrých telefonů může probíhat nejen prostřednictvím kabelového připojení, ale na přání také indukčně. V porovnání s předchůdcem má výrazně prostornější interiér s velkorysou nabídkou místa pro pět cestujících a objemem zavazadlového prostoru zvětšeným z 280 na 351 litrů.
Nové Polo může být ještě pestřejší díky široké paletě nových barev (celkem 14 laků karoserie) a dvanácti typům kol (s průměrem 14 až 18 palců, z části lakované v kontrastním odstínu), ozdobnému obložení v 8 různých barvách, dvěma základním barevným kombinacím v interiéru a jedenácti různým druhům čalounění sedadel. Možnosti individualizace jsou barevné střechy, panoramatické střešní okno, přední světlomety LED, zadní světlomety LED, výbava „R-Line“ a další prvky výbavy na přání, jako je audiosystém Beats o výkonu 300 W nebo bezkabelové nabíjení pro chytré telefony (na přání včetně indukčního propojení s anténou vozidla).