Audi Q5 – soutěží o Auto roku 2018 v ČR

Audi Q5 prošla generační obměnou, která přinesla nejen upravený vzhled. Nejviditelnější jsou změny v designu, i když to nejsou ty nejzásadnější. Dříve baculatá silueta výrazně zeštíhlela, přibyly ostré hrany a maska chladiče srovnala krok s nejnovějšími modely značky. Její rámeček je robustní a výrazný, stejně tak nepřehlédnutelné jsou i dynamické tvary předních i zadních světlometů.

Audi Q5

To, co už na první pohled nepostřehnete, je ale pro jízdní vlastnosti mnohem významnější – Q5 shodila 90 kilo díky použití velkého podílu hliníku. Přitom se zvětšila takřka ve všech rozměrech a zlepšila se také aerodynamika – součinitel aerodynamického odporu klesl na 0,30. V testované verzi S-line působí Q5 ještě štíhleji a sportovněji, oplastování je spíš decentní, hliníkové ozdoby působí nenásilně. V interiéru jsou změny opravdu výrazné. Nová palubní deska je zcela jiná než u předchozí generace a ten rozdíl je skutečně nepřehlédnutelný. Není to jen virtuálním kokpitem. Také středový panel je svěží a moderní, displej infotainmentu volně stojící, výrazně ubyla tlačítka a ovladače, jiná je také hlavice řadicí páky automatické převodovky.

Cockpit

Cockpit

Luxusní sportovní sedadla s nastavitelným sedákem a masivním bočním vedením jsou ideální pro dlouhé cestování. Rovněž v druhé řadě jsou na tom pasažéři dobře – dostatek místa je pro nohy i hlavu, také zavazadla dostanou odpovídající prostor o objemu 550 – 610 litrů podle toho, jak daleko posunete zadní sedačky. Řidič má k dispozici asistenci v podobě adaptivního tempomatu, který drží nastavenou rychlost a současně odstup od auta před vámi, který jste zvolili. Pokud sešlápnete plyn, abyste je předjeli, zrychlí a po dokončení manévru se vrací k původní rychlosti, zpomaluje, když je třeba udržet odstup nebo se provoz zahustí.

Model Audi Q5 je v nabídce s dvoulitrovým dieselem ve třech výkonových variantách (150, 163 a 190 koní) nebo s benzínovým agregátem 2.0 TFSI o výkonu 252 koní, k dispozici je také dieselový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 286 koní a pro model SQ5 zážehový 3.0 TFSI s výkonem 354 koní. Kromě základního modelu disponují všechny verze pohonem všech kol quattro. Je upřednostňována přední náprava, zadní se připojuje v případě potřeby. Nové je adaptivní vzduchové odpružení, které patří k příplatkové výbavě. Díky tomu jsou nastavitelné nejen tlumiče, ale můžete také měnit nastavení světlé výšky. Přepracované je také zavěšení kol – místo dosavadního lichoběžníku je nyní na zadní nápravě pětiprvek. S ohledem na stavbu karoserie je průjezd zatáčkami přesný a jistý.

Static photo, Colour: Garnet red

Static photo, Colour: Garnet red

Plejáda asistenčních systémů, které už známe, například adaptivní tempomat nebo hlídání jízdy v pruhu a signalizace bočního ohrožení, se nyní přidává asistent pro odbočování a vyhýbací manévry nebo nový systém Audi pre sense city, basic front a rear, tedy asistent, který v provozu ohlídá okolí vozu ze všech stran a v případě hrozící kolize po akustickém upozornění zahajuje brzdění.

Cena základního modelu 2.0 TDI s pohonem předních kol a výkonem 150 koní začíná na 1 090 900 Kč.

Redakční test modelu Audi Q5 najdete v časopisu AutoforDrive č. 40/2017.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru