Není pochyb o tom, že autonomní vozy v budoucnu změní způsob přepravy lidí. Rozsah této změny a rychlost nástupu samořiditelných aut budou záviset na spolupráci mezi firmami, úřady a veřejností.
Ford zahájil spolupráci se společností Lyft, která provozuje stejnojmennou aplikaci umožňující majitelům chytrých telefonů objednat si odvoz. Značka Lyft má síť zákazníků, těší se rostoucímu zájmu o své služby a disponuje velkými znalostmi dopravních toků ve městech. K otázkám, jež bude potřeba zodpovědět, patří mimo jiné:
- Jak vytvořit technologickou platformu, která by efektivně spolupracovala s platformou partnerské strany (jako je Lyft) na rychlém vyslání autonomního vozu?
- Ve kterých městech službu provozovat?
- Jaká infrastruktura bude zapotřebí k udržování flotily samořiditelných vozů tak, aby byly zákazníkům vždy k dispozici?
Někteří vnímají příchod autonomních vozů jako závod o to, kdo bude první. Ford nicméně směřuje své úsilí k vybudování služby vycházející z reálných lidských potřeb a přání. Silný důraz přitom klade na bezpečnost a spolehlivost.
„Během budování technologické platformy vyšleme do sítě Lyftu živé řidiče. To nám umožní otestovat kompatibilitu našeho rozhraní s platformou Lyftu. Naše vývojářské týmy již spolupracují na tom, aby spolu oba systémy uměly komunikovat. Cílem je, aby zákazník využívající aplikaci Lyft nepoznal žádný rozdíl,“ říká viceprezident Fordu S.Marakby.
Ford zároveň zapojí do sítě Lyft i své autonomní prototypy. Neposadí do nich však zákazníky, dokud si nebude zcela jistý, že technologie je dostatečně vyspělá. Partnerství s Lyftem pomůže urychlit cestu k ziskovému a proveditelnému obchodnímu modelu samořiditelných vozidel.