Maserati na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu odhalilo modernizovaný model Ghibli, který v provedení pro rok 2018 přináší vedle stylistických úprav řadu podstatných technických vylepšení. Modelovou nabídku tvoří dva výbavové stupně, z nichž každý osobitě vyjadřuje tradiční hodnoty Maserati, tedy spojení luxusní elegance a špičkových výkonů původem ze závodních tratí.
Čtyři roky po úspěšném uvedení na mezinárodní trh se Maserati Ghibli dočkalo modernizace s úpravou vzhledu, která respektuje originální tvary původního vozu a více zdůrazňuje jeho eleganci a sportovní styl.
Od roku 2014 se pro špičkový italský sportovní sedan rozhodlo více než 70 000 zákazníků ze 70 zemí světa, čímž se Ghibli stalo nejprodávanějším modelem ve více než stoleté historii slavné značky. Vděčí za to dobrému základu, který přebírá od špičkového vozu Quattroporte. Na stejném podvozku s podélně uloženým motorem a pohonem zadních nebo všech kol je Ghibli o 293 mm kratší a o 50 kg lehčí. Kromě vyvážení a sportovního podvozku se standardně montovaným diferenciálem s omezenou svorností (LSD) se může pochlubit plným, pětihvězdičkovým skóre v nárazových testech Euro NCAP.
Od modelového roku 2018 přebírá Ghibli dva výbavové stupně, s nimiž přišel o rok dříve model Quattroporte: GranLusso a GranSport. K dispozici jsou pro celou modelovou řadu, od výchozího šestiválce ve verzi Ghibli (350 k) přes Diesel až po špičkové S a S Q4. Nová provedení lze na první pohled odlišit díky provedení předního a zadního nárazníku.
Všechny benzinové motory pro Ghibli se vyrábějí v továrně Ferrari v Maranellu. Výchozí šestiválec Twin Turbo, plnící normu Euro 6, je již od základu vybaven systémem Start-Stop a osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Špičkové provedení S a S Q4 si od nového roku výkonově polepší na 430 k, točivý moment vrcholí hodnotou 580 Nm, to je o 20 k a 30 Nm více než dosud. Vyšší výkon a točivý moment mají spolu s vyladěnou aerodynamikou vliv na dynamické vlastnosti. Maximální rychlost činí 286 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšilo ze 4,9 na 5,0 s (u verze S s pohonem zadních kol) a ze 4,8 na 4,7 s (u provedení S Q4 s pohonem všech kol).
Vznětový šestiválcový motor pro Ghibli Diesel má díky konstrukci navržené Maserati ve spojení s firmou VM Motori, také jeden z nejvyšších výkonů ve své třídě: 275 k.
Modely Ghibli a Quattroporte jsou první vozy značky Maserati, které se pyšní stabilizačním systémem IVC (Integrated Vehicle Control), jejž vyvinula firma Bosch, aby předcházel problémům se stabilitou, místo aby je korigoval až během smyku.
Další novinkou pro Maserati je elektrický posilovač řízení (EPS). Ten zlepšuje ovladatelnost i komfort díky tomu, že dokáže účinněji spolupracovat s palubní elektronikou, lépe podporuje jízdní režimy a umožňuje využít funkce nových asistenčních systémů Advanced Driving Assistance Systems (ADAS).
ADAS je soubor asistentů a technologií, které se do nového Ghibli dodávají jako sada na přání a představují významný krok směrem k částečně autonomní jízdě. Soubor zahrnuje systém Highway Assist zajišťující asistovanou jízdu po dálnicích, Active Blind Spot Assist eliminující slepý úhel, Lane Keeping Assist pro automatické udržování vozu v jízdním pruhu a čtení dopravních značek Traffic Sign Recognition.
Základní provedení modelu Ghibli a nové Ghibli GranLusso sdílejí stejné tvary, zato Ghibli GranSport se mírně odlišuje exteriérovými prvky, které zdůrazňují jeho sportovnější charakter. Přední nárazník s výrazným vstupem vzduchu je inspirovaný slavným konceptem Alfieri, a přestože světlomety mají stejný tvar jako dříve, GranLusso a GranSport dostaly adaptivní zdroj full LED, vyvinutý ve spolupráci s Magneti Marelli Automotive Lighting. Základní provedení využívá osvědčené bixenony.
Provedení GranLusso, zaměřené na luxus, eleganci a pohodlí, využívá špičkové materiály a noblesní doplňky, což zvenku zdůrazňují například chromované prvky na předním nárazníku, černé brzdové třmeny a litá 19palcová kola Poseidone. Interiér s materiály od prestižní módní značky Ermenegildo Zegna používá ve velkém jemné hedvábí. Novinkou je systém Soft Close Doors zajišťující jemné dovírání dveří.
Naproti tomu Ghibli GranSport se nechává naplno inspirovat motorsportem. Odkaz mnoha vítězných vozů s trojzubcem ve znaku je znát z černě lakovaných doplňků na nárazníku, červených třmenů brzd nebo leštěných 20“ kol Urano.