Škoda Superb SportLine – Dráždivá kombinace – test

Model Superb je dnes bez přehánění skvostem v portfoliu značky a se ctí se zhostil svého označení vlajkové lodi. V uhlazených bílých, šedých a černých barvách ale působí na silnici dost nenápadně, není tedy divu, že když k testu dorazila sportovně laděná verze SportLine v ostře červené barvě s černými doplňky, bylo jasné, že tohle bude opravdu dráždivá kombinace.

Superb Sportline

Už samotná barva karoserie je velmi výrazná, a když se zkombinuje s dekory, které příslušejí verzi SportLine, je auto na silnici opravdu nepřehlédnutelné. Rámeček kolem mřížky chladiče je černý, stejně jako lamely uvnitř. Působivý je i široký otvor pro nasávání vzduchu v předním nárazníku a na něm černá horizontální lišta tu šířku ještě opticky podtrhuje. Černé jsou také kryty vnějších zrcátek, lišty kolem oken a další tenké černé lišty na spodním okraji dveří zdůrazňují ostrost přímých linií karoserie. Záď je působivě zakončena černým střešním spoilerem a difuzorem s dvěma plochými koncovkami výfuku po stranách. Celek je podmanivý a i přes extrémně špatné počasí během testu se Superb na silnici vyjímá velmi dobře. Součástí výbavy jsou také speciální kola, zatmavené světlomety a okna, na dveřích to celé puncují emblémy SportLine.

Superb Sportline

Ani interiér nezůstal pozadu. Je laděn celý do černé, včetně stropu. Výplně dveří jsou potažené černou Alcantarou, sportovní sedadla čalouněná stejným materiálem v kombinaci s černou kůží jsou už ve standardu nastavitelná elektricky a mají ozdobné stříbrné prošití. Stejné je to i u sportovního volantu a také hlavice páky automatu DSG je potažena černou prošívanou kůží. Do sportovního výbavového stupně patří také pedály s ocelovými kryty, barevný infodisplej mezi kruhovými přístroji v kapličce a dekory v karbonovém designu. Pro fajnšmekry nechybí na displeji infotainmentu možnost zobrazení „okruhových“ parametrů jízdy, to znamená hodnoty zrychlení, teplota chladicí kapaliny a oleje. V ostatním nejste nikterak zkráceni o praktické vlastnosti, kterými je Superb pověstný, za všechny zmiňme obrovský zavazadelník, který spolyká 625 litrů nákladu.

Výbava SportLine je s výjimkou základních motorizací volitelná pro všechny ostatní pohonné jednotky, my jsme si ale do testu vybrali jeden z nejvýkonnějších zážehových agregátů, abychom prověřili i další technická vylepšení, která signalizují, že sportovní Superb neznamená jen nějaký optický paket. Základem je sportovní podvozek, snížený o 15 mm, elektronická kontrola stability je dvoustupňová s přidaným sportovním režimem, což v reálu znamená, že ESC nemůžete úplně vypnout, jen omezit zásahy elektroniky. Ve standardu je současně i možnost volby jízdních režimů Normal, Eco, Sport a Individual. Příplatkový je adaptivní podvozek, který ještě přidá tři režimy nastavení tlumičů. Ten jsme již v Superbu otestovali, v tomto autě ale ve výbavě nebyl. O lepší a dynamičtější průjezd zatáčkou se stará elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, která přibrzďuje vnitřní kolo. Superb je velké auto, které je především komfortní limuzínou, proto nepřekvapilo, že i ve sportovním režimu jede trochu měkce, tuhý podvozek se projevuje jen občas drsnějším přejezdem nerovností, to ale pociťují pouze cestující vzadu, nikoliv na předních sedadlech.

Zvolený benzínový turbomotor 2.0 TSI poskytuje výkon 220 koní, což je dost silná jednotka, zvlášť když Superb je relativně lehký – v technickém průkazu najdete údaj 1505 kg. Zrychlení z nuly na stovku za sedm sekund je rovněž pěkné a na silnici se papírové údaje mění v lehkost, s níž auto zrychluje i blízko dálničního limitu. Řazení dvouspojkovou automatickou převodovkou je bezchybné, žádné škubání, změna rychlostních stupňů je rychlá a hladká, pádla víceméně nepotřebujete. Za zmínku stojí na benzínovou jednotku hrubší zvuk motoru, nezní ale špatně a do kabiny příliš slyšet není. Spotřeba bude v každém případě odrazem vašeho stylu jízdy. Tabulky uvádějí v kombinovaném provozu 6,2 l/100 km, během redakčního testu při dynamické jízdě byla výsledná hodnota 9 litrů.

Stejně jako ostatní stupně výbavy nabízí i SportLine široké spektrum bezpečnostních systémů, z nichž řada je ve standardu u všech modelů, jako třeba multikolizní brzda, hlídání rozestupu nebo kontrola tlaku v pneumatikách. K dispozici jsou také příplatkové systémy – asistent pro rozjezd do kopce, hlídání mrtvého úhlu a asistent pro výjezd z parkovacího místa, rozpoznání únavy řidiče, asisten pro jízdu v pruhu a další.

Testovaný model:

Škoda Superb SportLine

motor:  zážehový čtyřválec 1984 cm3

celkový výkon: 162 kW/220 k při 4500 – 6200 ot./min.

točivý moment:  350 Nm při 1500 – 4400 ot./min.

rozměry:  délka 4856 mm, šířka 1864 mm, výška 1477 mm

rozvor náprav: 2841 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru