Nový Ford Fiesta je technicky nejvyspělejší malý vůz na evropském trhu. Přijíždí se sadou asistenčních systémů a širokými možnostmi konektivity v kategorii velkosériově vyráběných evropských malých vozů. Zároveň nabízí nejširší paletu variant v celé čtyřicetileté historii modelu.
Ford bude zpočátku nabízet čtyři sériové verze s výrazně odlišným charakterem: stylovou Fiestu Titanium, sportovní Fiestu ST-Line s designem inspirovaným modely Ford Performance, luxusní Fiestu Vignale a Fiestu Trend.
V příštím roce nabídku rozšíří ještě crossover Fiesta Active a sportovní Fiesta ST s výkonem 147 kW.
Tří- i pětidveřová verze Fiesty přinášejí vysokou úroveň kvality a dílenského zpracování. Stylově pojatý exteriér a interiér umožňují vyšší míru individuálních úprav než dosud.
Nová Fiesta nabídne sadu asistenčních systémů, založenou na senzorech schopných sledovat prostor před vozem do vzdálenosti až 130 metrů. Patří k nim vylepšený systém detekce chodců, který poprvé může pomoci zabránit srážce při jízdě v noci, nebo aktivní parkovací asistent s automatickým brzděním.
Fiesta je zároveň první model značky Ford s prémiovým audiosystémem B&O PLAY. Poprvé nabídne otevíratelné panoramatické střešní okno. Propracovaný komunikační a zábavní systém SYNC 3 má ve Fiestě „plovoucí“ dotykový displej o úhlopříčce až osm palců. Počet tlačítek na středové konzole poklesl téměř o 50 procent. Další změnu v prostorném a vzdušném interiéru představuje intuitivnější ovládací rozhraní.
V paletě moderních pohonných jednotek nechybí oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost o výkonu 103 kW (140 k) a vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k). Ten je prvním vysokovýkonným vznětovým agregátem ve Fiestě. Zcela nová šestistupňová převodovka s inovativními technickými řešeními, jež snižují vnitřní tření, přispěla ke snížení spotřeby paliva i emisí CO2. Jejich hodnoty nyní začínají na 3,2 l/100 km, respektive 82 g/km.
Zážehový atmosférický agregát Ford 1,1 l sdílí tříválcovou architekturu s agregátem 1.0 EcoBoost. Je nabízen ve verzích 51 kW (70 k) a 63 kW (85 k), v obou případech s pětistupňovou manuální převodovkou. Nahrazuje motor 1,25 l, přičemž nabízí vyšší výkon. Má emise CO2 101 g/km a spotřebu paliva 4,4 l/100 km.