Dnes budou stanovena další měřítka, jelikož přijíždí nový Phantom ve své již osmé generaci. Rolls-Royce se nesmířil s uvedením vozu, jenž je zcela soudobou designovou reinterpretací DNA modelu Phantom, ale způsobil revoluci mezi výrobci luxusních automobilů tím, že opustil zažité status quo sdílených platforem a postavil zcela novou luxusní limuzínu. S nově otevřenou kapitolou v historii značky Rolls-Royce nový Phantom ukazuje směr, jakým by se měl ubírat celosvětový luxusní průmysl.
Od chvíle, kdy sir Henry Royce v roce 1925 představil model Rolls-Royce Phantom, byl znalci označován jako „Nejlepší automobil světa“. V důsledku toho Phantom za posledních 92 let doprovázel některé z nejvýznamnějších a nejvlivnějších mužů a žen na světě při nejdůležitějších historických událostech.
Každý nový Phantom, který se poté objevil, titul „Nejlepšího automobilu světa“ úspěšně obhájil v důsledku neúnavného snažení automobilky Rolls-Royce o dokonalost, vizionářské inženýrství, estetickou pronikavost a hluboké pochopení pro to, co by mělo nejluxusnější zboží světa ztělesňovat.
Co je to „Architecture of Luxury“?
Architecture of Luxury je celohliníkový prostorový rám, který se stane nedílnou součástí všech budoucích automobilů Rolls-Royce, novým Phantomem počínaje. Jako takový už žádný budoucí Rolls-Royce nebude tvořen samonosnou konstrukcí, jako tomu bývá v případě masových výrobců a některých masově vyráběných luxusních automobilů.
Jde o revoluční přístup v automobilovém průmyslu, jenž vychází z postavení značky Rolls-Royce jakožto výrobce luxusních automobilů. Zatímco většina výrobců je omezena na sdílení jednotlivých platforem v určitém segmentu s masovými značkami, například pro jejich SUV nebo GT modely, s čímž je spojené přijetí nepřijatelných kompromisů, bude Rolls-Royce při používání vlastní architektury nekompromisní a bude používat výhradně vlastní koncepci napříč celou modelovou paletou, bez ohledu na konkrétní segment.
Nová platforma byla navržena a zkonstruována od počátku tak, aby byla schopna vyhovět požadavkům na rozměry a hmotnost různých budoucích modelů Rolls-Royce, včetně těch s různými druhy motorů, pohonů a řídicích systémů. Tím umožní v budoucnu vznik nových modelů.
Nová architektura je přibližně o třicet procent tužší než konstrukce Phantomu VII. Zvýšenou tuhost prostorového rámu doplňuje podvozek se vzduchovým odpružením a špičkovými řídicími systémy, nabízející bezkonkurenčně „pohodovou“ jízdu a ovladatelnost s optimálním tlumením nerovností.
Nová přední náprava s dvojitými příčnými rameny a pětiprvková zadní náprava přinášejí vysokou úroveň kontroly příčných i podélných náklonů karoserie a poskytují výtečnou agilitu a stabilitu. Kvalitě jízdy rovněž pomáhá systém řízení zadních kol, který přispívá k ničím nerušené jízdě bez ohledu na jízdní podmínky.
Jízda se tak díky nové lehké platformě a nejnovější generaci odpružení s udržováním světlé výšky výrazně zlepšila. Odpružení provádí každou sekundu miliony výpočtů a průběžně upravuje elektronicky řízené tlumiče v reakci na zrychlení kol a karoserie, pohyby volantu a informace z kamer. Kromě toho je vybaven dvojicí čelních kamer, které sledují povrch vozovky před vozem a do rychlosti 100 km/h proaktivně, tedy s předstihem, se upraví činnost podvozku pro nejkomfortnější charakteristiku.