Nový Mercedes-Benz třídy X přináší do sériové výroby téměř beze změny progresivní design studie Concept X-Class, navíc přidává mnohostrannost, a proto poslouží jako robustní terénní pick-up i městský lifestylový či rodinný automobil.
Silné stránky středně velkého pick-upu doplňuje o typické vlastnosti vozů Mercedes-Benz, ať se jedná o jízdní dynamiku, komfort, design, bezpečnost, síťové propojení nebo rozsáhlou individualizaci. Mercedes-Benz tím reaguje na měnící se potřeby i zájmy zákazníků a otevírá segment pro nové skupiny klientů. Na výběr jsou tři varianty výbavy, motory se čtyřmi a šesti válci, pohon zadních kol a připojitelný nebo trvalý pohon všech kol, šestistupňová mechanická nebo sedmistupňová samočinná převodovka. Nabídku doplňuje šest různých možností čalounění sedadel včetně dvou variant kůže, tři ozdobná obložení přístrojové desky a rozmanitý sortiment příslušenství, vyvinutého značkou Mercedes-Benz. Třídu X si tak může každý zákazník změnit zcela podle vlastních potřeb a představ, a to jak z hlediska vzhledu, tak i funkčnosti. Uvedení na evropské trhy bude zahájeno v listopadu 2017. Začátkem roku 2018 budou následovat Jižní Afrika, Austrálie a Nový Zéland, začátkem roku 2019 Argentina a Brazílie. Ceny třídy X pro český trh budou k dispozici v srpnu 2017. Uvedení na trh je plánováno na listopad 2017.
Při uvedení na trh budou na výběr dva vznětové motory common rail X 220 d (120 kW/163 k) a X 250 d (140 kW/190 k) a – na vybraných trzích – jeden zážehový motor (122 kW/165 k). V polovině roku 2018 bude následovat vrcholný turbodiesel V6 (190 kW/258 k), který zaujme vedoucí postavení v segmentu.
Mercedes-Benz třídy X byl vyvinut s ohledem na měnící se požadavky mezinárodních trhů v kategorii pick-upů. Poptávka po středně velkých pick-upech s vlastnostmi a komfortní výbavou, které jsou typické pro osobní vozy, již mnoho let nepřetržitě roste. Zároveň roste podíl soukromě používaných pick-upů, které již nejsou považovány za výhradně pracovní automobily. Mercedes-Benz na tyto změny reaguje jako první prémiový výrobce – na základě svých rozsáhlých zkušeností ve vývoji užitkových a terénních vozidel pro tvrdou práci, jako jsou Unimog a třída G, dále vozidel, jako jsou třída V a Vito, které jsou ve stejné míře vhodné pro práci i volný čas.
Třída X díky tomu oslovuje velmi rozmanité skupiny zákazníků: vlastníky pozemků, jako jsou farmáři v Argentině, majitele firem, jako jsou podnikatelé ve stavebnictví v Austrálii, na prémiový segment zaměřené rodiny, například v Brazílii, individualisty vědomě sledující trendy v Jižní Africe nebo Velké Británii, jakož i dobrodruhy s vášní pro sportovní aktivity na Novém Zélandě nebo v evropských zemích.