Maserati představilo modernizované GranTurismo na newyorské burze

Maserati si vybralo slavnou newyorskou burzu jako netradiční místo premiéry modernizovaného typu GranTurismo pro rok 2018. Přímo u vchodu do budovy burzy se světu poprvé ukázalo provedení GranTurismo MC (zkratka Maserati Corse) v šedé barvě Grigio Granito a s propracovaným koženým čalouněním v černém odstínu.

_Maserati GranTurismo MC MY18 at New York Stock Exchange_2017_2

Kromě restylizovaného typu GranTurismo MC se před budovou burzy představuje celá modelová řada Maserati: černý sedan Ghibli SQ4 Nerissimo Edition (v dubnu uvedená verze určená pouze pro americký a kanadský trh) s čalouněním kombinujícím černou a červenou barvu, dále luxusní model Quattroporte GTS GranLusso v modrém laku Passione a s interiérem vylepšeným o hedvábné doplňky módní značky Ermenegildo Zegna, ale chybět nesmí ani první SUV ve stoleté historii značky Maserati, model Levante v bílé barvě, a to s 350 koňovým motorem a černo-červeným vnitřkem.

Vedle soudobých vozů značky Maserati mohou Newyorčané při této příležitosti obdivovat také unikátní historický vůz připomínající slavnou závodnickou minulost italské automobilky: modré Maserati Tipo 151, jeden z pouhých tří vozů, které kdy byly vyrobeny. Jde o exemplář, jenž se v roce 1962 zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans.

GranTurismo je nejnovější vůz navržený designérským studiem Pininfarina a od svého uvedení v roce 2007 se stal jedním z nejvýraznějších vozidel kategorie GT. V historické továrně Viale Ciro Menotti v Modeně vzniklo již více než 37 tisíc vozů modelové řady GranTurismo a GranCabrio a právě nyní míří do výroby nové provedení tohoto ikonického modelu.

Modely GranTurismo nyní tvoří dvě jasně rozlišitelné verze: Sport a v New Yorku vystavená MC. Obě pohání atmosférický osmiválec o objemu 4,7 litru, který se ručně montuje v továrně Ferrari v Maranellu. Jeho parametry jsou obdivuhodné – výkon dosahuje 460 k při 7 000 otáčkách za minutu, točivý moment vrcholí 520 Nm při               4 750/min. Šestistupňová samočinná převodovka ZF se nachází za blokem motoru.

Nová výrazná maska chladiče připomínající žraloka je inspirována studií Alfieri a zdůrazňuje plasticitu při čistě čelním pohledu. Spolu s nově navrženými zúženými vstupy vzduchu se modifikovaná příď podílí na nižším koeficientu odporu vzduchu, který klesl z 0,33 na 0,32. Zadní nárazník byl také upraven tak, aby zachoval přirozenou eleganci kupé i kabrioletu a přitom vylepšil stylizaci verzí Sport i MC.

Oproti provedení z předchozího roku nabízí GranTurismo 2018 ještě o něco lepší dynamiku. Zrychlení 0–100 km/h proběhne u varianty Sport za 4,8 s a nejvyšší rychlost činí 299 km/h, lehčí verze MC dokáže akceleraci stlačit na 4,7 s a ručka rychloměru se zde zastaví až na hodnotě 301 km/h.

Na český trh modernizované GranTurismo dorazí v průběhu září.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru