Nejoblíbenějším rozměrem pneumatik v Česku sice stále zůstává 195/65 R 15 H (určený mj. pro základní Škodu Octavia nebo VW Golf), jeho prodeje však každoročně klesají. Stále více zákazníků totiž volí větší auta s vyšší výbavou, která používají 16“ a 17“ pneumatiky. Dokonce i relativně běžná auta vyjíždí z výroby na stále větších pláštích – příkladem může být např. Renault Mégane nebo Peugeot 308, které se dodávají na pneumatikách o rozměru 225/45 R17.
Zatímco ještě před deseti lety patřily k nejžádanějším pneumatikám 13“ pláště, dnes si zákazníci žádají minimálně 15“, jejichž podíl ovšem také postupně klesá. Může za to skutečnost, že v případě nejoblíbenějších vozů nižší střední třídy jsou „patnáctky“ určeny jen pro základní verze, po nichž není poptávka příliš velká. Za loňskou letní sezonu byl sice stále ještě nejžádanějším rozměrem 195/65 R 15 H s více než 10% podílem na trhu, velmi těsně jej však dotahoval 205/55 R 16 V. Oba rozměry lze obout na Škodu Octavia i Volkswagen Golf. Na sedmém místě v žebříčku popularity se objevují první 17“ pláště (225/45 R 17 Z, mj. rovněž pro Octavii), na jedenáctém jsou první 18“ (225/40 R 18 Z XL např. pro Octavii RS).
Širší pneumatiky nabídnou vyšší přilnavost na suchém i mokrém povrchu a lepší vlastnosti – oproti užším plášťům – mají i při brždění. Před několika lety provedl německý autoklub ADAC na automobilu Kia Ceeʹd 1.6 CRDi testy, při nichž se zkoušelo pět různě širokých pneumatik. Kia na širších pláštích o rozměru 225/40 R 18 Y zabrzdila z rychlosti 100 km/hod na 35,8 metrech, zatímco na užších pneumatikách 185/65 R 15 T činila brzdná dráha 41 metrů. Tento rozdíl zůstal zachován i na mokré vozovce.
Vzhledem k zásadním požadavkům na špičkové jízdní vlastnosti a vysokou bezpečnost spojenou s krátkými brzdnými drahami není ani výjimkou, že běžné sedany střední třídy nebo SUV obouvají výkonné pneumatiky specifikace UHP, tj. Ultra High Performance. Analytici společnosti Continental očekávají do roku 2020 výrazně zvýšenou poptávku po 19“ a větších pláštích.