S jakými motory jezdí nová Insignia?

Nová vlajková loď značky Opel debutuje s celou škálou motorů a s novými převodovkami. Spotřeba paliva podle očekávání nejrozšířenějších motorů (zážehový 1.5 Turbo a vznětový 1.6 CDTI) je podle nové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) nižší o 3 až 10 procent oproti modelům předchozí generace. Jízdní cyklus WLTP, který bude v platnosti od podzimu 2017, je v porovnání s aktuální metodikou NEDC bližší podmínkám v reálném provozu.

cq5dam.web.1280.1280

Portfolio motorů pro nový Opel Insignia Grand Sport otevírá nově zkonstruovaný zážehový čtyřválec 1.5 Turbo, který je na výběr ve dvou výkonových modifikacích. Celohliníkový, turbodmychadlem přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva patří do nové rodiny malých zážehových motorů značky Opel. Základní verze v modelu Grand Sport má výkon 104 kW (140 k) (spotřeba paliva podle NEDC: ve městě 7,3 l/100 km, mimo město 4,7 l/100 km, kombinovaná 5,7 l/100 km; 129 g/km CO2) s maximálním točivým momentem 250 Nm, dosahovaným v pásmu otáček od 2000 do 4100 min-1.

Silnější verze v modelu Grand Sport s výkonem 122 kW (165 k) (spotřeba paliva podle NEDC Grand Sport: ve městě 7,3 l/100 km, mimo město 4,8 l/100 km, kombinovaná 5,7 l/100 km; 130 g/km CO2) má všechny předpoklady pro to, aby se stala nejprodávanějším zážehovým motorem v Insignii. V porovnání s motorem 1.6 Turbo s výkonem 125 kW (170 k), používaným v minulé generaci, má nový motor průměrně o 3 procenta nižší spotřebu podle metodiky WLTP. Celohliníkový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru se vyznačuje spontánní reakcí na změnu polohy plynového pedálu a velkým točivým momentem v širokém pásmu otáček – to jsou dvě typické vlastnosti těchto motorů.

Další významnou novinkou je zážehový motor nové generace. Čtyřválec 2.0 Turbo v Grand Sport dosahuje výkonu 191 kW (260 k) a v rozpětí otáček od 3000 do 4000 min-1 poskytuje maximální točivý moment 400 Nm (spotřeba paliva podle NEDC: Ve městě 11,2 l/100 km, mimo město 7,1 l/100 km, kombinovaná 8,6 l/100 km; 197 g/km CO2). Nejvýkonnější čtyřválec se bude montovat v kombinaci s úplně novou osmistupňovou automatickou převodovkou a s inteligentním systémem pohonu všech kol s funkcí torque vectoring.

Systém pohonu všech kol pro modelovou řadu Insignia využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky, které nahrazují klasický diferenciál zadní nápravy. Tato konstrukce umožňuje aktivní rozdělování točivého momentu na kola – torque vectoring. Při jízdě v zatáčce se větší podíl točivého momentu přenáší na vnější zadní kolo, což vyvolává pocit, že vozidlo zatáčí kolem své svislé osy – proto Insignia zatáčí přesněji a spontánněji reaguje na pohyby volantu. Torque vectoring přispívá také ke zvýšení aktivní bezpečnosti, protože k rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola dochází v souladu se změnami polohy škrticí klapky, úhlem natočení volantu a s ohledem na povrch silnice, čímž se eliminují nežádoucí samovolné pohyby vozu. Toto inteligentní rozdělování točivého momentu vyvolává efekt, že vozidlo kolem své osy snadněji zatáčí (“yaw damping”), což vyústí v neutrálnější jízdní vlastnosti a současně také lepší stabilitu a ovladatelnost. Řidič modelu Insignia nové generace si může nastavit intenzitu efektu zmírnění pohybu zatáčení okolo svislé osy volbou příslušného jízdního režimu: Od vysoké úrovně v komfortním režimu “Tour” až po nízkou úroveň v režimu “Sport”, aby si užil sportovní jízdní vlastnosti.

cq5dam.web.1280.1280 (5)

Naftové motory

Nabídku pohonného ústrojí Grand Sport doplňuje nová šestistupňová manuální převodovka pro celohliníkový čtyřválcový turbodiesel 1.6 l s výkonem 81 kW (110 k) (spotřeba paliva podle NEDC: Ve městě 4,6 l/100 km, mimo město 3,6 l/100 km, kombinovaná 4,0 l/100 km; 105 g/km CO2) a 100 kW (136 k) (spotřeba paliva podle NEDC Grand Sport: Ve městě 5,1 l/100 km, mimo město 3,9 l/100 km, kombinovaná 4,3 l/100 km; 114 g/km CO2). K významným technickým prvkům motoru 1.6 l s výkonem 100 kW (136 k) patří systém vstřikování paliva common-rail umožňující více vstříknutí během jednoho pracovního cyklu, vodou chlazené turbodmychadlo s variabilní geometrií kola turbíny, trysky na chlazení pístů zespodu vstřikováním oleje, vypínatelné vodní čerpadlo a regulované olejové čerpadlo. Nová kombinace šestistupňové manuální převodovky optimalizované z hlediska tření a kultivovaného motoru 1.6 l s výkonem 81 kW (110 k) přináší průměrnou úsporu paliva v jízdním cyklu podle metodiky WLTP až o 10 procent oproti předchozímu modelu.

Vedle toho Opel Insignia Grand Sport bude nabízet také populární turbodiesel 2.0 l s výkonem 125 kW (170 k). Spotřeba paliva podle NEDC: Ve městě 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinovaná 5,2 l/100 km; 136 g/km CO2).

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru