Poprvé bude model CRF450R standardně vybaven elektrickým startérem, jenž je neocenitelnou pomůckou nejen z hlediska pohodlí, ale pomáhá také ušetřit cenný čas při problémech na trati, kdy dojde k vypnutí motoru. Elektrický startér je napájen z mimořádně lehké lithium-ion baterie a odstraněním startovací páky došlo k významné úspoře hmotnosti. Přední i zadní odpružení bylo vyladěno s ohledem na agilnější ovládání.
V rámci změn byla inovována geometrie podvozku, sníženo těžiště a stroj dostal 49mm závodní vidlici Showa s ocelovými pružinami. V rámci motta „Nejrychlejší na startu“ se díky know-how získané týmem HRC u nového modelu podařilo zvýšit maximální výkon o 11 %, přičemž hodnota točivého momentu vzrostla v celém rozmezí otáček.
Novinkou modelové řady Honda pro rok 2017 byla i závodní motokrosová verze CRF450RX, jenž nabídka odpružení podle enduro specifikací, elektronické vstřikování paliva PGM-FI a tlačítko pro výběr režimu motoru EMSB (Engine Mode Select Button), 8,5litrovou palivovou nádrž, 18palcové zadní kolo, elektrický startér a boční stojan. Pro rok 2018 došlo díky přechodu na lithium-iontovou baterii pro elektrický startér k úspoře hmotnosti plných 600 gramů.
Oba nové modely CRF450R a CRF450RX dorazí k dealerům v celé Evropě v létě 2017.