Nové tvary, pozměněné proporce a větší rozměry karoserie na první pohled prozrazují, že jde o zcela nový vůz. Délka nového modelu ŠKODA KAROQ činí 4 382 mm, šířka 1 841 mm a výška 1 605 mm. Rozvor náprav měří 2 638 mm (u verze s pohonem všech kol 2 630 mm). Zvětšené rozměry karoserie jdou ku prospěchu cestujícím. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 69 mm.
Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání interiéru základní objem 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem pro zavazadla na 1630 l. S volitelně dodávaným systémem zadních sedadel VarioFlex je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 l. Maximální využitelný objem zavazadlového prostoru při dvoumístné konfiguraci a po vyjmutí sedadel činí 1 810 l.
Infotainment vychází z druhé generace koncernové modulární infotainmentové stavebnice. Nabízí vysoce moderní funkce a rozhraní a je vybaven kapacitními dotykovými displeji. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WLAN-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. S ním mohou být pasažéři připojeni k internetu či posílat e-maily ze svých telefonů a tabletů.
Nové mobilní on-line služby odpovídají rychlostnímu standardu LTE a jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi. Tlačítko nouzového volání eCall, které v Evropě bude předepsaným standardem až od roku 2018, je součástí sériové výbavy v rámci služby Care Connect již dnes. Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace ŠKODA Connect App. S nimi lze vůz na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba také najít pomocí chytrého telefonu.
Ve voze je k dispozici široká škála asistenčních systémů. K novým komfortním systémům patří například Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist. Pokud je za vozem připojen přívěs, převezme při pomalém couvání řízení asistent pro jízdu s přívěsem. Další asistenční systémy udržují dostatečný odstup před následovanými vozidly, ulehčují řidiči přejíždění z pruhu do pruhu nebo ho naopak v jízdním pruhu udržují, upozorňují na důležité dopravní značky a asistují při parkování.
Novinkou v nabídce pohonných jednotek jsou oba zážehové a dva vznětové motory. Motorovou paletu tvoří pět pohonných jednotek, které mají zdvihové objemy 1,0 l, 1,5 l, 1,6 l, a 2,0 l. Výkonové spektrum sahá od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Plní emisní normu EU 6. S výjimkou nejsilnějšího vznětového motoru jsou všechny agregáty dodávány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je dodáván výhradně s pohonem všech kol a novou sedmistupňovou převodovkou DSG. Nový motor 1,5 TSI je vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, tj. funkcí odpojování dvou válců, které v určitých provozních režimech přispívá k úspoře paliva.
Nové kompaktní SUV bude mít světovou premiéru 18. května ve Stockholmu. Uvedení na trh je naplánováno na druhou polovinu roku 2017.