Elektrická mobilita podle Audi

Audi představuje na jarním autosalonu Auto Shanghai mnohostranný koncepční vůz – jako designérskou studii, technický prototyp a vysokovýkonný elektromobil ve stylu kupé. Čtyřdveřové gran turismo Audi e-tron Sportback concept disponuje elektrickým pohonem o výkonu 320 kW.

Audi e-tron Sportback concept

Audi e-tron Sportback je pro Audi další důležitou etapou na cestě k elektrické mobilitě. Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG, potvrzuje: „V roce 2018 začneme vyrábět Audi e-tron – první elektromobil ve svém segmentu, který je vhodný pro každodenní provoz. S dojezdem více než 500 kilometrů a mimořádnými zážitky z elektrické jízdy se toto sportovní SUV stane v nadcházejícím desetiletí vozidlem, po němž budou všichni toužit. A již v roce 2019 bude následovat emocionální varianta kupé v podobě sériové verze studie Audi e-tron Sportback, která vyvolá nadšení a svým vzhledem bude na první pohled prozrazovat, že se jedná o elektromobil.“

Mimořádně světlý interiér studie Audi e-tron Sportback concept vychází z designérského principu přehledné funkčnosti s minimalizovaným počtem ovládacích prvků. Velkoplošné dotykové displeje pod centrálním displejem, na středové konzole a ve výplních dveří, slouží k informování a interakci se systémy vozidla. Horizontálně členěné plochy na přístrojové desce a zdánlivě se vznášející středová konzola zprostředkovávají čtyřem cestujícím na samostatných sedadlech pocit světlého, rozlehlého prostoru.

Inovaci, která je viditelná ve dne i v noci, nabízí osvětlovací technika koncepčního vozu. Digitálně řízené jednotky Matrix LED ve světlometech na přídi a zádi poskytují excelentní světelný výkon. Miniaturní projektory Digital Matrix vytvářejí na asfaltu znaky, jimiž vozidlo komunikuje s okolím. Světlo tak plní funkci mnohostranného, dynamického komunikačního kanálu. Značka se čtyřmi kruhy zavedla do výroby jako první na světě světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce a také pomohla k úspěchu technice Matrix LED, laserovým světlometům a technologii OLED. V technické studii, vystavené v Šanghaji, debutuje nyní celá řada komplexních funkcí, které přinášejí zcela novou úroveň osvětlení a interakci s okolím prostřednictvím světla.

 

E-tron Sportback používá konfiguraci poháněcího ústrojí, která nalezne uplatnění také v budoucích sériově vyráběných vozech Audi se zcela elektrickým pohonem. Jeden elektromotor na přední nápravě a dva elektromotory na zadní nápravě pohánějí všechna kola. Výkonné kupé je tak typické quattro. Odpovídající dynamiku zaručuje nejvyšší výkon 320 kW – krátkodobě dokonce 370 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých 4,5 sekundy. S energetickou kapacitou akumulátorů 95 kWh činí dojezd v kombinovaném cyklu EU více než 500 kilometrů.

Kapalinou chlazené lithium-iontové akumulátory koncepční studie jsou, stejně jako u studie e-tron quattro concept, uloženy mezi nápravami pod podlahou prostoru pro cestující. Toto umístění zaručuje nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti 52:48 (vpředu/vzadu). To propůjčuje sportovnímu SUV v tomto segmentu výjimečnou jízdní dynamiku a bezpečnost. Akumulátory mohou být nabíjeny systémem kombinovaného nabíjení CCS (Combined Charging System) se dvěma zásuvkami pro střídavý (AC) a stejnosměrný (DC) proud.

 

Výrazný styl vozů quattro ztělesňují při pohledu z profilu velmi rozšířené podběhy kol se zřetelně horizontální linií v horní části. Velká 23“ kola v technickém designu s 6 paprsky umocňují sebevědomý vzhled kupé, které se vyznačuje velkorysými rozměry. S vnější délkou 4,90 metru, šířkou 1,98 metru a výškou 1,53 metru při rozvoru 2,93 metru se Audi e-tron Sportback řadí do segmentu C a má blízko k modelu Audi A7.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru